ŚwiatDentyści wygrali z marką Lacoste wojnę o krokodyla
Dentyści wygrali z marką Lacoste wojnę o krokodyla
Dwóch angielskich dentystów wygrało bitwę z francuską marką odzieżową Lacoste. Przedmiotem sporu był znak wyszczerzonego krokodyla przed ich gabinetem.
Lacoste stwierdził, że krokodyl jest zbyt podobny do logo Lacoste, które przystraja milion koszulek polo na całym świecie.
Francuska firma zwróciła się w tej sprawie do Brytyjskiego Biura Własności Intelektualnych, które odpowiada za patenty, znaki handlowe i prawa autorskie. Riuro orzekło, że klienci nie mogą mylić praktyk dentystycznych z marką odzieżową.
Logo Lacoste związane jest z francuskim tenisistą z lat dwudziestych Rene Lacoste, który nosił przydomki Aligator i Krokodyl. Podpisał on kontrakt z marką odzieżową, która do dziś wykorzystuje jego pseudonim.