Dentyści wygrali z marką Lacoste wojnę o krokodyla
Dwóch angielskich dentystów wygrało bitwę z francuską marką odzieżową Lacoste. Przedmiotem sporu był znak wyszczerzonego krokodyla przed ich gabinetem.
07.01.2008 | aktual.: 07.01.2008 13:08
Lacoste stwierdził, że krokodyl jest zbyt podobny do logo Lacoste, które przystraja milion koszulek polo na całym świecie.
Francuska firma zwróciła się w tej sprawie do Brytyjskiego Biura Własności Intelektualnych, które odpowiada za patenty, znaki handlowe i prawa autorskie. Riuro orzekło, że klienci nie mogą mylić praktyk dentystycznych z marką odzieżową.
Logo Lacoste związane jest z francuskim tenisistą z lat dwudziestych Rene Lacoste, który nosił przydomki Aligator i Krokodyl. Podpisał on kontrakt z marką odzieżową, która do dziś wykorzystuje jego pseudonim.