CR Media Consulting startuje z nowym portalem
Wczoraj zaprezentowano nowy portal internetowy, który ma działać w oparciu o Web 2.0. W przyszłym roku ma mieć 8 mln internautów.
Stworzony przez CR Media Consulting portal Pino.pl składa się z kilku serwisów internetowych tzw. nowej generacji. Ma ruszyć w ciągu kilku najbliższych dni.
„Pino.pl to pierwszy polski portal Web 2.0, dający użytkownikom możliwość aktywnego uczestniczenia w tworzeniu serwisu. Treść generowana jest przede wszystkim przez internautów, a nie przez redakcję, zaś dzięki jednemu loginowi, użytkownik ma dostęp do wielu kanałów informacji jednocześnie” – powiedział Rafał Janik z Pino.pl.
Na dzień dzisiejszy na portal składają się zakupione przez CR Media Consulting: serwis społecznościowy Osobie.pl, serwis tzw. dziennikarstwa obywatelskiego iThink.pl, serwis z plikami wideo Patrz.pl, serwis Prv.pl z darmowymi domenami i narzędziami do budowy własnych stron internetowych oraz serwis z blogami Blog.pl.
W przyszłości planowany jest dalszy rozwój serwisu o kanał TV, zaawansowane narzędzie komunikacji, pozwalające oprócz tekstu przesyłać również dźwięk i video, porównywarkę produktów, mapy interaktywne, E-prasę, E-radio.
„Społeczności, z których można było korzystać w wielu miejscach, teraz są w jednym miejscu” – komentuje Rafał Oracz, od niedawna szef CR Media Consulting, które jest na etapie finalizowania fuzji z Internet Group, a w pierwszym kwartale 2007 roku planuje emisję publiczną akcji.
„Dostrzegamy potencjał internautów i chcemy dać im możliwość totalnej ekspresji. Dotychczasowi użytkownicy kilku serwisów otrzymują z dnia na dzień cały zestaw nowych możliwości. Nowi użytkownicy, dzięki zaprojektowaniu swojego paszportu będą mogli dołączyć do społeczności Pino, dającą im pełną swobodę. Dla nas najważniejszy jest użytkownik, to on decyduje o tym, czym będzie Pino i jak będzie się rozwijać” – mówi dalej Janik, który jest również twórcą iThink.pl.
Pino.pl nie ma ambicji bycia portalem newsowym, gdzie miałyby pojawiać się depesze z serwisów agencyjnych. Zasadą będzie, że to użytkownicy portalu będą mieli największy wpływ na jego treść. Jeżeli komuś będzie zależało na najświeższych informacjach, będzie miał możliwość skonfigurowania na własne potrzeby kanałów RSS.
Pino.pl adresowany jest do grupy wiekowej 15-30 lat.
Dzięki skonsolidowanym serwisom Pino.pl już na starcie chwali się 4 milionami indywidualnych użytkowników i łączną liczbą odsłon powyżej 70 mln (wrześniowe dane Megapanel PBI/Gemius), co, jak podają twórcy, daje mu rentowność już od samego początku.
W grudniu 2007 roku Pino chce mieć 8 mln użytkowników, w tym 2 mln zarejestrowanych, generując przychody na poziomie 4 mln zł, z czego 85 proc. ma pochodzić z emisji reklam, a 15 proc. z opłat uiszczanych przez użytkowników m.in. za rozmowy telefoniczne przez internet tzw. VoIP (ang. Voice over Internet Protocol).
Jak na razie projekt kosztował kilkaset tysięcy złotych, chodź, nie podano jakie są dokładne koszty.
Na początku przyszłego roku ma ruszyć też kampania reklamowa portalu obejmująca przede wszystkim internet, ale też inne media. Promowany ma być głównie brand Pino.pl, zaś w dalszym etapie, serwisy stowarzyszone.