Coraz więcej osób czyta cyfrowe wersje
W Stanach Zjednoczonych profesjonaliści czytają w sieci.
Kim jest typowy, amerykański subskrybujący wersję cyfrową magazynu? To profesjonalista/ka w wieku około 45 lat z co najmniej 17,5 letnim doświadczeniem zawodowym, wynika z badań firmy Texterity „2007 Digital Magazine Reader Survey”. Właśnie takie osoby zwiększają udział wydań cyfrowych w całym rynku wydawniczym w Stanach Zjednoczonych.
W tym roku ponad 44% tych, którzy czytają cyfrowe wersje magazynów twierdzi, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy przestali kupować ich drukowane wersje. W 2006 roku liczba ta wynosiła około 33%.
Osoby subskrybujące wersje cyfrowe magazynów preferują ten sposób zakupu ponieważ daje im większą możliwość wyszukiwania interesujących w tekście rzeczy a także wygodę zapisywania i przechowywania wersji archiwalnych.
42% kupujących cyfrowe wersje magazynów czyta je jeszcze w dniu zakupu, a prawie 90% w tym samym tygodniu.