Coraz więcej na chleb. Polacy zmieniają nawyki zakupowe

W 2024 r. Polacy kupili 1,2 mln ton pieczywa i wydali na nie aż 11,3 mld zł. To pokazuje, że mimo zmieniających się nawyków, chleb i bułki wciąż dominują w naszych koszykach. Niestety, jak pisze we wtorek "Rzeczpospolita", to też najczęściej wyrzucany produkt spożywczy.

Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © East News | Piotr Kamionka/REPORTER
Paulina Ciesielska

Co musisz wiedzieć?

  • W 2024 r. Polacy zakupili 1,2 mln ton pieczywa, co pokazuje, że kategoria ta wciąż cieszy się ogromną popularnością.
  • 99,9 proc. polskich gospodarstw domowych przynajmniej raz zakupiło pieczywo, wydając średnio ponad 890 zł na ten cel.
  • Chleb i bułki stanowią 95 proc. wszystkich zakupów pieczywa, a chleb tostowy zajmuje drugą pozycję z udziałem 4 proc.

Według danych YouGov CP Poland, które jako pierwsza opublikowała "Rzeczpospolita", w 2024 r. niemal każde polskie gospodarstwo domowe przynajmniej raz zakupiło pieczywo (oprócz chleba czy bułek obejmującą także pieczywo chrupkie czy do hot-dogów), wydając na ten cel średnio ponad 890 zł.

- Największą popularnością cieszył się chleb i bułki, zakupów takich produktów dokonało ponad 99,6 proc. nabywców. W dalszej kolejności chleb chrupki z ponad 63 proc. oraz chleb tostowy, który kupiło 60 proc. - powiedział w rozmowie z dziennikiem Grzegorz Mech z YouGov CP Poland.

Chleb i bułki są najczęściej wybieranymi produktami, co stanowi aż 95 proc. wszystkich zakupów w tej kategorii. Chleb tostowy zajął drugą pozycję z udziałem 4 proc.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zapytaliśmy o szkolenia wojskowe. Polacy ocenili plan Tuska

Polacy wydają coraz więcej na pieczywo

Z badań wynika, że klienci wybierają produkty z błonnikiem, ziarnami, bez drożdży, a także pieczywo mieszane i razowe. Popularność białego pieczywa spada. Wydajemy też coraz więcej.

Jak potwierdza cytowany przez "Rz" Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający w YouGov Shopper Intelligence, w 2024 roku Polacy nie tylko wydali więcej, ale także kupili więcej. - Jest to istotna informacja, ponieważ w ciągu ostatnich 2 lat rynek zmagał się ze spadkiem wolumenu. Obecnie nastroje konsumenckie oraz chęci Polaków do wydawania pieniędzy są ściśle powiązane z krótkoterminowymi zmianami inflacji - tłumaczy.

"Rzeczpospolita" zauważa, że pieczywo jest nie tylko często kupowane, ale również najczęściej wyrzucane. To pokazuje, że choć zmieniają się nasze nawyki, pieczywo wciąż pozostaje kluczowym elementem diety.

Czytaj także:

Źródło: "Rzeczpospolita", PAP

Źródło artykułu:PAP

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (18)