WOŚP poza TVP. Polacy "wydali wyrok"
Odkąd władzę na ul. Woronicza przejęli ludzie związani z PiS, TVP przestała wspierać Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. Zaczęło się otwarte krytykowanie inicjatywy Jurka Owsiaka oraz umniejszanie jej roli. W najnowszym badaniu spytaliśmy Polaków, co sądzą o obecnej postawie TVP wobec WOŚP. Wyniki mogą zaskoczyć nie tylko kierownictwo telewizji publicznej.
W badaniu przeprowadzonym na Ogólnopolskim Panelu Badawczym Ariadna dla Wirtualnej Polski respondenci odpowiadali m.in. na pytanie, czy TVP powinna transmitować finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
Twierdzącej odpowiedzi udzieliło łącznie 58 proc. badanych (35 proc. - zdecydowanie tak, 23 proc. - raczej tak). Przeciwnego zdania było 19 proc. pytanych (11 proc. - zdecydowanie nie, 8 proc. - raczej nie).
23 proc. ankietowanych Polaków wybrało odpowiedź "trudno powiedzieć".
Na pytanie, czy TVP powinna wspierać i promować Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy aż 71 proc. respondentów udzieliło pozytywnej odpowiedzi (45 proc. - zdecydowanie tak, 26 proc. - raczej tak).
Odmienną opinię wyraziło jedynie 13 proc. ankietowanych (8 proc. - zdecydowanie nie, 5 proc. - raczej nie).
16 proc. badanych nie miało zdania na ten temat.
Miażdżący wynik dla TVP
W badaniu spytaliśmy też Polaków o ocenę faktu, że od kilku lat TVP nie wspiera ani nie transmituje finałów Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
Również tę kwestię Polacy ocenili bardzo surowo. Jedynie 16 proc. respondentów podoba się takie zachowanie publicznego nadawcy (10 proc. oceniło je zdecydowanie pozytywnie, a 6 proc. - raczej pozytywnie).
Z kolei 62 proc. badanych potępiło postawę TVP (44 proc. oceniło ją zdecydowanie negatywnie, a 18 proc. - raczej negatywnie).
22 proc. badanych odpowiedziało "trudno powiedzieć".
Finał WOŚP. Na co będą zbierane pieniądze?
31. finał WOŚP zagra 29 stycznia 2023 roku. Pieniądze z tegorocznej zbiórki zostaną przeznaczone na zakup sprzętu do walki z sepsą.
W ciągu 30. finałów Orkiestra zebrała i wydała na wsparcie polskiej medycyny ponad 1,75 mld zł i kupiła blisko 70 000 urządzeń.
Badanie zostało przeprowadzone na Ogólnopolskim Panelu Badawczym Ariadna w dniach 6-9 stycznia 2023 roku z wykorzystaniem metody CAWI. Wzięła w nim udział reprezentatywna grupa 1056 pełnoletnich użytkowników internetu.