Co kupić pod choinkę? 61 proc. Polaków wybiera praktyczne upominki

Kupujesz prezenty z wyprzedzeniem czy czekasz z nimi na ostatnią chwilę? Wręczasz praktyczne upominki czy szukasz nietuzinkowych pomysłów? Bez względu na strategię, idealnym miejscem na zakupy jest Allegro. Platforma udowadnia to w najnowszej odsłonie świątecznej kampanii.

Źródło zdjęć: © materiały partnera

Boże Narodzenie coraz bliżej, a więc to już ostatni dzwonek, by pomyśleć o prezentach pod choinkę. No właśnie, ale czy rzeczywiście ostatni? Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Allegro, kupowanie świątecznych upominków z wyprzedzeniem deklaruje jedynie 61 proc. Polaków. Co więcej, blisko połowa osób w wieku powyżej 45 lat przyznaje, że odkłada tę czynność na ostatnią chwilę.

Różnimy się także w podejściu do wyboru prezentów i kwoty, jaką zamierzamy na ten cel przeznaczyć. Ponad połowa ankietowanych (52 proc.) podkreśla pragmatyczne podejście i zaplanowanie z góry określonego budżetu. Pozostali deklarują, że są w stanie wybrać drogi prezent, jeśli mają pewność, że jest jedyny w swoim rodzaju i na pewno spodoba się obdarowanej osobie. Święta Bożego Narodzenia znajdują się w czołówce okazji w roku, na które wybieramy droższe upominki.

Ze wspomnianego badania wynika też, że to mężczyźni wydają na prezenty dużo więcej niż kobiety. Co ciekawe, aż 61 proc. osób przyznaje, że pod choinkę najczęściej wybiera praktyczne podarunki. Jedynie 16 proc. respondentów po świętach sprawdza cenę rzeczy, którą otrzymało.

Tysiące prezentowych inspiracji

Bez względu na obraną strategię zakupową idealnym miejscem, aby sprawić innym radość, jest Allegro. Marketplace tradycyjnie przygotował na święta mnóstwo prezentowych inspiracji w najlepszych cenach. Kupując z usługą Allegro Smart!, możemy liczyć na nielimitowane darmowe dostawy (minimalna wartość zamówienia wynosi 45 zł do automatów paczkowych i punktów odbioru oraz 65 zł kurierem). Co więcej, w grudniu wiele ofert otrzyma oznaczenie z informacją, że dostawa zostanie zrealizowana przed świętami. Wybierając produkt z takim hasłem, znacząco zwiększamy szanse, że zamówienie dotrze do nas przed Wigilią. Planując zakupy, miejmy na uwadze, że przedświąteczny tydzień to dla sklepów online i firm kurierskich najgorętszy moment w roku.

Aby jeszcze bardziej umilić przygotowania do świąt, Allegro stworzyło specjalny kalendarz adwentowy. Od początku grudnia, codziennie od godz. 8 w aplikacji mobilnej na subskrybentów programu Smart! czekają produkty w atrakcyjnych cenach. To znakomita okazja, aby znaleźć nietuzinkowe prezenty.

Co w ubiegłym roku królowało pod naszymi choinkami? Z danych udostępnionych przez Allegro wynika, że największą popularnością wśród kupujących cieszyły się: konsola Sony PlayStation 5, odkurzacz pionowy Dyson, pistolet do masażu ciała, smartfon Apple iPhone, a także Smart TV Samsung. W tym roku do sprzedażowych hitów dołączy zapewne najnowsza książka Andrzeja Sapkowskiego o Wiedźminie.

Małe gesty mają wielkie znaczenie

Święta z Allegro to także – co stało się już tradycją – wyjątkowe spoty reklamowe. Chwytające za serce filmy od wielu lat wprowadzają Polaków w magiczną atmosferę Bożego Narodzenia. Reklamy opowiadają o tym, co w tym czasie jest najważniejsze, czyli bliskości i więziach rodzinnych. Nie inaczej jest w tym roku. Najnowszą odsłonę swojej świątecznej kampanii Allegro zatytułowało: "Dobry duch".

Dobry duch I Świąteczna reklama Allegro 2024

To wzruszająca i pełna nadziei opowieść, która przypomina, że w codziennym pędzie warto dostrzec i docenić obecność drugiego człowieka, nawet wykonując drobne gesty w jego kierunku. Bohaterką filmu jest starsza pani pracująca na osiedlowym parkingu. Kobieta nie tylko otwiera mieszkańcom okolicznych bloków szlaban, ale też stara się wywoływać na ich twarzy uśmiech. Pewnego dnia jej miejsce pracy ma być jednak zlikwidowane, a ona sama zastąpiona przez nowe technologie. Wdzięczni sąsiedzi nie pozostają wobec tego obojętni.

Przekaz spotu "Dobry duch" odzwierciedla misję, która od początku towarzyszy Allegro. Platforma od 25 lat (strona allegro.pl oficjalnie wystartowała 13 grudnia 1999 r.) wspiera swoich klientów w ich codziennych wyzwaniach, aby mogli skupić się na tym, co jest dla nich najważniejsze. A przecież – jak podkreśla Allegro – nie ma nic istotniejszego niż drugi człowiek.

Reklamę wyreżyserował Michał Sabliński. Produkcją zajął się Moon Films, a za pomysł kreatywny i scenariusz odpowiada agencja DDB Warszawa. Pełna 2,5-minutowa wersja spotu dostępna jest na kanale Allegro na YouTube. Z kolei format 60-sekundowy będzie w grudniu emitowany w telewizji oraz kinie. Reklama trafi także na rynek czeski i słowacki, gdzie od pewnego czasu obecna jest platforma.

Wybrane dla Ciebie