ŚwiatChiny doganiają USA w Internecie. Aliexpress szybszy niż Amazon, a Didi przewyższa Ubera

Chiny doganiają USA w Internecie. Aliexpress szybszy niż Amazon, a Didi przewyższa Ubera

Chiny doganiają USA w Internecie. Na liście dwudziestu największych internetowych spółek na świecie, widnieje aż dziewięć chińskich firm.

Chiny doganiają USA w Internecie. Aliexpress szybszy niż Amazon, a Didi przewyższa Ubera
Źródło zdjęć: © iStock.com

Chiny – doganiają USA w Internecie

Pięć lat temu na liście dwudziestu największych internetowych spółek na świecie znajdowały się jedynie dwie chińskie firmy. Dla porównania na Stany Zjednoczone przypadało wówczas aż jedenaście wirtualnych gigantów. Choć USA nadal utrzymuje osiągnięty wynik, Chiny zdecydowanie poprawiły wskaźniki i obecnie posiadają aż 9 przodujących firm. Nie da się ukryć, że główną przyczyną tak gwałtownego rozwoju jest wzrost użytkowników internetu. W chwili obecnej w Chinach jest aż 772 mln internautów, czyli dwukrotnie tyle, ile wynosi… cała ludność USA.

Chińskie odpowiedniki

Trzeba jednak zaznaczyć, że umiejętność zaspokajania popytu odgrywa tu znaczącą rolę. Chińskie firmy stworzyły już ekosystem samowystarczalnego internetu. Wiadomo, że pojawiły się już miejscowe odpowiedniki światowych wyszukiwarek, komunikatorów, serwisów społecznościowych oraz hostingów wideo. Zamiast Google, Facebooka i YouTube dominuje tam „wielka trójka” – Baidu, Tencent oraz Alibaba, a ich łączna kapitalizacja przekracza bilion dolarów.

Nowe produkty Chin

Poza odpowiednikami znanych nam mediów społecznościowych, Chiny tworzyły zupełnie nowe produkty. Wśród nich wymienia się płatności mobilne. Warto zaznaczyć, że chociaż kod QR opracowano w Japonii, to właśnie Chiny stworzyły niezbędną infrastrukturę zapewniającą wygodne korzystanie z usługi. Wiadomo, iż obecnie aż trzy czwarte wszystkich Chińczyków preferuje bezgotówkowe rozliczenia za pośrednictwem smartfonów. W USA sprawa wygląda zupełnie inaczej. Udział płatności mobilnych nie przekracza 20% i to wśród posiadaczy smartfonów.

Konsumenci na skalę światową

Coraz więcej internautów z całego świata chętniej korzysta z chińskiego niż amerykańskiego doświadczenia w biznesie online. Przykładowo, singapurski startup oferujący usług transportowe skopiował model chińskiego Didi, a nie Ubera. Nie można również nie wspomnieć o chińskim gigancie handlu online, którym jest Alibaba. Wiadomo, że wchodzi on na zagraniczne rynki zdecydowanie szybciej niż Amazon. Zdaniem ekspertów w najbliższych latach to właśnie Chiny staną się światowym liderem w sferze produktów i usług w internecie. Ich internetowe dzieła są unikalne pod względem skali, przydatności oraz wartości rynkowej.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (7)