Trwa ładowanie...

Chcą się zabawić. W jedną noc potrafią przehulać 20 tysięcy

- Szampany, wina, drinki... Idzie wszystko tak naprawdę. Przyjeżdżają na wieczory panieńskie, kawalerskie. Świętują rozwody czy narodziny dzieci - mówi nam Monika, kelnerka w jednym z zakopiańskich barów. Rachunki? Nawet do 20 tys. zł za noc. - To standard - dodaje.

Początek sezonu turystycznego na KrupówkachPoczątek sezonu turystycznego na KrupówkachŹródło: East News, fot: Pawel Murzyn
d17ue1j
d17ue1j

Po poprzednim sezonie i początku 2024 roku górale przygotowywali się na odwiedziny turystów z Bliskiego Wschodu. Okazuje się jednak, że nie są oni miłośnikami górskich wędrówek i w tym roku chętniej od Zakopanego odwiedzają Trójmiasto. Na nic zdały się zmiany menu tak, by zawierały arabskie dania. Niektóre restauracje i hotele wyprodukowały nawet arabskie reklamy.

Okazuje się, że w tym sezonie w góry chętniej przyjechali obcokrajowcy ze znacznie bliżej położonych krajów - głównie Czech, Węgier i Słowacji. Oni także nie chętnie chodzą po górach, ale wybierają wycieczki po drogich butikach, restauracjach i klubach. Zostawiają tam fortunę. - Rachunki od 5 nawet do 20 tys. zł za jedną noc to taki standard - mówi nam Monika, pracownica jednego z luksusowych klubów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Motorniczy i pasażerka powstrzymali rasistę. Nagranie z Torunia

- Szampany, wina, drinki... Idzie wszystko tak naprawdę. Przyjeżdżają na wieczory panieńskie, kawalerskie. Świętują rozwody czy narodziny dzieci. Organizują służbowe wyjazdy albo po prostu chcą się zabawić czy kogoś poderwać - dodaje Monika.

- Polacy patrzą na ceny, ale Słowacy i Czesi zamawiają z najwyższej półki bez kontrolowania, ile wydają - podsumowuje.

d17ue1j

Ekspertka tłumaczy: U Słowaków życie zamiera o 17

Elżbieta Agata Wojtowicz, prezeska Tatrzańskiej Izby Gospodarczej tłumaczy w rozmowie z Wirtualną Polską, że to Słowacy wybierają stolicę Tatr najchętniej. I to nie tylko ze względu na inną walutę, ale właśnie z powodów rozrywkowych. - U nich życie zamiera o godz. 17, a na Krupówkach dopiero się zaczyna - dodaje ekspertka. Z kolei Karol Wagner z TIG zaznacza, że w przypadku Słowaków czy Czechów działa też marketing szeptany.

- Generalnie przyjeżdżają, bo, jak nam tłumaczą, ich znajomi mówili dużo dobrego o Zakopanem, a obiekty hotelowe, szczególnie ekskluzywne są w Polsce tańsze o około 30 proc. - stwierdza.

Luksusowe zakupy na Krupówkach zamiast w Paryżu

Taniej jest także w sklepach, a luksusowych marek w Słowacji nadal brakuje. Zamiast jechać do Krakowa, Warszawy czy Paryża - bliżej mają na Krupówki. Największą popularnością wśród zamożnych klientów cieszy się pasaż Krupówki 29, który oferuje m.in. produkty takich firm jak Emporio Armani, BOSS, Polo Ralph Lauren czy Max Mara.

d17ue1j

- Obsługujemy głównie turystów z Polski, Słowacji i Czech. Są otwarci na polskich projektantów, ale szukają też swoich ulubionych marek. Myślę, że standardowo klienci płacą za zakupy u nas od kilku do kilkunastu tys. zł - mówi nam Karolina, jedna z ekspedientek Fashion Street.

- Wyjątkiem są klienci z Bliskiego Wschodu. Zdarzało się, że mężczyzna prosił o dobranie garderoby dla trzech swoich żon. Pamiętam, że to był rekordowy rachunek na kilkadziesiąt tysięcy złotych - wspomina.

Joanna Zajchowska, dziennikarka Wirtualnej Polski

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d17ue1j
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d17ue1j
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj