PolskaCała prawda o Wigilii - tak osiągniesz sukces!

Cała prawda o Wigilii - tak osiągniesz sukces!

Nadszedł czas firmowych imprez świątecznych. Jak Polska długa i szeroka, ludzie, którzy nienawidzą się przez 51 tygodni w roku, przygotowują się właśnie do spędzenia razem wieczoru okraszonego alkoholem, po którym na pewno poczują się lepiej. Wiele firm i stron internetowych zajmujących się rozwojem kariery oferuje zestawy rad, jak na takiej imprezie się zachować. Wszystkie są kiepskie. Najwyraźniej piszą je osoby ze społecznymi umiejętnościami na poziomie 14-latka wychowanego przez Smerfy. Prawdę znajdziecie tutaj - pisze Jamie Stokes w Wirtualnej Polsce.

16.12.2011 | aktual.: 21.12.2011 11:36

Rada profesjonalna 1: Firmowe imprezy świąteczne są świetną okazją do zbliżenia się i porozmawiania z wpływowymi szefami. Możesz pogadać o możliwościach swego rozwoju, pilnuj tylko, byś nie zaczął rozmowy, będąc pod wpływem alkoholu.

Rada Angola: Firmowe imprezy świąteczne są świetną okazją do zbliżenia się do wpływowych szefów i poznania ich wstydliwych sekretów. Możesz pogadać o możliwościach swego rozwoju, pilnuj tylko, by zacząć rozmowę, gdy twoi szefowie są już wystarczająco pijani, by podać ci informacje, którymi będziesz mógł ich później szantażować. Dobrym sposobem na wywołanie takiego stanu u szefa jest ciągłe wznoszenie toastów za jego zdrowie i wspaniałe umiejętności menadżerskie - będzie musiał się przyłączyć.

Rada profesjonalna 2: Wykorzystaj okazję, by poszerzyć kontakty. Nie rozmawiaj tylko ze swoim zespołem. Nie spędzaj zbyt dużo czasu z jedną tylko osobą. Upewnij się, że twoja obecność jest widoczna i życz każdemu Wesołych Świąt. To świetny sposób na zrobienie dobrego wrażenia i bycie zapamiętanym.

Rada Angola: Wykorzystaj okazję, by odizolować i upokorzyć niepopularne osoby i przejąć ich stanowiska. Spędź jak najwięcej czasu z ważniakami i jak najmniej z tymi, którzy nie pomogą ci w awansie. Upewnij się, że ci pierwsi zauważają twoją obecność i że wiedzą, iż jesteś gotów sprzedać własną babcię, by zrobić im przysługę.

Rada profesjonalna 3: Nie pij zbyt dużo. Nie chcesz przecież, by zapamiętano cię jako tego gościa z biura, który po pijaku przewrócił się na choinkę. Nie daj się zwieść beztroskiej atmosferze. Pamiętaj, że uczestniczysz w profesjonalnym wydarzeniu i ludzie cały czas oceniają twoją wiarygodność i dojrzałość.

Rada Angola: Nie pij zbyt mało. Nie chcesz przecież, by zapamiętano cię jako tego gościa z biura, który siedział w kącie popijając sok pomarańczowy, podczas gdy cała reszta bawiła się na legendarnej imprezie.

Rada profesjonalna 4: Pamiętaj o odpowiednim stroju, nie bądź za mało albo zbyt elegancki. Jeśli impreza odbywa się między poniedziałkiem a czwartkiem, najbezpieczniejszy będzie typowy strój biurowy. Jeśli impreza odbywa się w piątek albo w weekend, najlepiej poradź się organizatora.

Rada Angola: Pamiętaj o odpowiednim stroju, nie bądź za mało albo zbyt elegancki. Jeśli jesteś mężczyzną, załóż to samo, co masz na sobie każdego dnia - nikt nie zwróci uwagi. Jeśli jesteś kobietą, pamiętaj, że dekolt i czarne rajstopy doskonale komponują się z alkoholem. Zwłaszcza, gdy twoi szefowie są mężczyznami, a zakładam, że są.

Rada profesjonalna 5: Nie narzekaj na swoją pracę ani na kolegów. Nigdy nie wiesz, kto może to usłyszeć. Skup się na pozytywach i ciesz się udanym wieczorem w gronie współpracowników. Nigdy nie rozsiewaj plotek - może to na stałe zniszczyć twoją reputację.

Rada Angola: Nie narzekaj na swoją pracę ani na kolegów przy niewłaściwej osobie. Plotki rozsiewaj tylko wśród ludzi, którzy będą umieli je docenić. Nieumiejętne rozsianie żenujących plotek o współpracownikach może na stałe zniszczyć twoją reputację.

Rada profesjonalna 6: Nie publikuj zdjęć na Facebooku. Coś, co tobie wyda się przezabawne, dla innych może okazać się upokarzające. Zachowaj ostrożność zwłaszcza przy publikowaniu zdjęć, na których ktoś pije alkohol - nie chcesz przecież zepsuć reputacji kolegów i swojej firmy.

Rada Angola: Nie publikuj zdjęć na Facebooku, zanim nie upewnisz się, czy nie mogą się przydać do szantażu. Jeśli posiadasz zdjęcie Magdy obściskującej się z Tomkiem w szafce na miotły, zastanów się, co będą mogli dać ci w zamian za trzymanie fotki z dala od internetu. Jeśli nie mogą zrobić nic, włam się na czyjeś facebookowe konto i wrzuć zdjęcie na jego stronę, aby uniknąć kłopotów.

Rada profesjonalna 7: Nie tańcz zbyt dużo. Bądź zrelaksowany i baw się dobrze, unikaj jednak robienia z siebie głupca i nie wywołuj zakłopotania u innych. Ostrożnie wybieraj partnerów do tańca. Jeśli twój szef ma piękną żonę, możesz kilka razy poprosić ją do tańca, więcej, niż kilka, może sprowadzić na ciebie kłopoty.

Rada Angola: Nie tańcz wcale, chyba, że wiesz, jak to się robi. Pamiętaj, że na jutrzejszych zdjęciach na Facebooku będziesz wyglądać jak głupiec. Jeśli twój szef ma piękną żonę, to raczej ona z tobą nie zatańczy. Jeśli jednak, tańcz z nią często i upewnij się, że ma pod dostatkiem alkoholu. A nuż poznasz jakieś sekrety na temat seksualnych problemów jej męża.

Rada profesjonalna 8: Nie opowiadaj kolegom o biurowych romansach. Łatwo ulec relaksującej atmosferze imprezy i ogłosić, że potajemnie mieszka się z Anną z działu prawnego. Bez względu na to, czy chodzi o twój romans, czy romans kogoś innego - zachowaj dyskrecję.

Rada Angola: Nie opowiadaj kolegom o biurowych romansach, chyba że opowieść poprawi twoją reputację. Jeśli jesteś mężczyzną, upewnij się, że pozostali faceci wiedzą dokładnie z iloma sekretarkami miałeś już do czynienia. Jeśli jesteś kobietą, upewnij się, że wszyscy wiedzą, który ze starszych menadżerów jest w tobie zakochany i w jaki sposób jesteś w stanie ten fakt wykorzystać przeciw tym, którzy cię nie szanują i nie chcą przynosić ci kawy i ciastek.

Rada profesjonalna 9: Baw się dobrze!

Rada Angola: Baw się lepiej niż wszyscy!

Jamie Stokes specjalnie dla Wirtualnej Polski

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (33)