Była działaczka KOD‑u: "Co kupiliście za tę kasę?"
Po tym jak "Rzeczpospolita" napisała o kolejnych niejasnościach dotyczących finansów KOD-u - również tych związanych z manifestacją z 11 listopada - byli działacze organizacji zabierają głos.
11.01.2017 | aktual.: 11.01.2017 10:08
"Rzeczpospolita" podała, że na demonstrację 11 listopada ub.r. wydano więcej niż zakładał budżet. – Na zarządzie ustaliliśmy budżet na 25 tys. zł, a ostatecznie dostaliśmy faktury na ok. 100 tys. zł – powiedział gazecie członek zarządu KOD-u.
Oberwało się za to organizatorowi manifestacji 11 listopada (również ówczesnemu dyrektorowi biura zarządu i koordynatorowi mazowieckiemu) Piotrowi Wieczorkowi. Stracił posadę. - Nie zarzuciliśmy mu oszustwa, lecz złamanie procedur. Cofnęliśmy mu pełnomocnictwo do organizacji wydarzeń w Warszawie. Nie poczuwał się w obowiązku, żeby przyjść do zarządu i powiedzieć, że ma problem, bo partnerzy się wycofali – dodał członek zarządu Komitetu.
Do sprawy odniosła się Anna Grzybowska, była koordynatorka warmińsko-mazurskiego Komitetu Obrony Demokracji. We wtorek na swoim facebookowym profilu opublikowała wypowiedź Piotra Wieczorka o wydatkach na demonstrację KOD-u 11 listopada ub.r.
Czytamy w niej, że faktury na KOD wyniosły 106 tys. zł, z czego 20 tys. przeznaczono na technika (sceny, nagłośnienie itd.), tyle samo kosztowali artyści. Na promocję i reklamę (bilboardy, filmy) wydano natomiast 30 tys. zł. Kolejne 15 tys. to koszty kwesty. Wieczorek podał również, ile pieniędzy przeznaczono m.in. na przypinki, smycze, identyfikatory, flagi, transparenty a także ile zapłacono za naprawę zadeptanego Pola Mokotowskiego. Wspomniał też o wpływach. Jego zdaniem wyniosły one ponad 100 tys. zł. Odniósł się również do publikacji "Rzeczpospolitej". - Jak widzę, Rzeczpospolita będzie teraz biurem rachunkowym KOD. I fajnie. Będzie taniej.
Pod zacytowaną wypowiedzią Wieczorka Grzybowska dodała własną opinię.
- Koszty kwesty 15 000?! Tyle te puszki kosztowały?! Płaciliście wolontariuszom czy co?! 7000 identyfikatory i smycze? Z czego to było zrobione?! Z platyny? Artyści - 20 000. Droga ta KOD Kapela i ci walczący o demokracje piosenkarze. 30 000 reklama. Gdzie wyście się reklamowali?! W najlepszym czasie oglądalności w CNN?! 6000 zadeptane Pole Mokotowskie - o ile pamiętam, trawnik naprawiali wolontariusze. Co kupiliście za tę kasę? (…) To jest chore... - napisała.