PolskaBursztynowy Słowik w prywatnych rękach

Bursztynowy Słowik w prywatnych rękach

Po raz pierwszy Bursztynowego Słowika przyrządzi nam prywatna telewizja. Od tego roku przez pięć kolejnych lat organizacją największego festiwalu piosenki w Sopocie zajmować się będzie firma "ITI" i podległa jej stacja TVN.

15.04.2005 | aktual.: 15.04.2005 08:18

Po raz pierwszy także sopocki festiwal odbędzie się we wrześniu, a nie jak do tej pory, w sierpniu. Ubiegłoroczny, oganizowany jeszcze przez TVP, był już mocno odchudzony. Żartowano nawet, że jest na francuskiej diecie. Jaki będzie tegoroczny? Adam Górko, który zajmuje się produkcją tegorocznego festiwalu, mówi, że ta trzydniowa impreza ma być urozmaicona. Dla każdego coś ciekawego.

Pierwszy dzień (2 września) będzie mocno odmłodzony, z tak zwaną muzyką miejską i z dużą gwiazdą zagraniczną, również młodzieżową. Drugi dzień (3 września) to konkurs o dwie nagrody - Bursztynowego Słowika (40 tysięcy złotych) i Słowika Srebrnego, czyli nagrody publiczności (20 tysięcy złotych). Na finał tego dnia ma być zaproszona gwiazda popowa, niezwykle znana. Ale jeszcze jej nie znamy, bo producenci na razie prowadzą rozmowy. Trzeci dzień festiwalu (4 września) nazwano "Panteonem sław". W tej galerii sław znajdzie się jedna gwiazda polska i jedna zagraniczna. W tym dniu także zostanie ogłoszony konkurs jury i zwycięzcy Bursztynowego i Srebrnego Słowika. Co do konkursu, jak twierdzi Adam Górko, nie ma ograniczeń. - Dopuszczamy wszystkich, którzy są na rynku muzycznym - mówi.

Na reżysera festiwalu wybrano Julię Knowles, która reżyserowała największe widowiska telewizyjne na świecie, m.in. rozdanie nagród MTV, koncerty Erica Claptona czy R. E. M.

Ryszarda Wojciechowska
(Polskapresse)

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)