Brak reklam w publicznej telewizji kusi widzów
Francuzi mogli w poniedziałek po raz pierwszy oglądać wieczorne programy w telewizji publicznej bez reklam. Liczba telewidzów kanałów publicznych wzrosła, ale nadal największym powodzeniem cieszył się prywatny kanał TF1.
Dzięki wprowadzanej obecnie w życie reformie mediów publicznych, liczni Francuzi wybrali stacje telewizyjne France 2 i France 3. W wyniku zniesienia reklam między godziną 20 a 6 rano najważniejsze wieczorne programy zaczęły się w stacjach telewizji publicznej o 15 minut wcześniej niż programy telewizji prywatnych.
W czasie, gdy w prywatnej telewizji TF1 były nadawane reklamy, prawie sześć milionów osób wolało obejrzeć film dokumentalny w telewizji publicznej. Jednakże sytuacja zmieniła się, gdy nieco później TF1 zaczęła nadawać swój wieczorny program.
Reforma niepokoi pracowników państwowych mediów. Obawiają się oni, że zlikwidowanie reklam naruszy niezależność telewizji publicznej, która będzie w większym niż dotychczas stopniu uzależniona od wsparcia finansowego państwa.
Tomasz Siemieński