Billboard na 100‑lecie niepodległości. "Nie ma patriotyzmu bez krzyża"
Mapa Polski zalana krwią, korona cierniowa i czarno-białe postacie dzieci. Tak wygląda baner ustawiony przez katolicką fundację na ulicach Poznania.
Billboard dotyczący 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości stanął niedaleko Uniwersytetu Medycznego i kościoła Ojców Pallotynów.
Wrocławska fundacja Vide et Crede ("zobacz i uwierz"), która stoi za stworzeniem baneru, powstała pięć lat temu. Jej celem jest ewangelizacja właśnie poprzez billboardy.
– Używamy nowoczesnych form do przekazywania treści religijnych szerokiemu gronu odbiorców, zwłaszcza ludziom młodym – tłumaczył portalowi wiara.pl prezes Piotr Pietrus. Jego celem jest stworzenie tak dużej sieci billboardów, aby kierowcy widzieli je wielokrotnie. - Hierarchowie uważają, że projekt jest twórczy i właściwy na dzisiejsze czasy, bo w przestrzeni publicznej jest nas za mało – tłumaczył Pietrus.
Billboardy stworzone przez tę fundację możemy zobaczyć na terenie archidiecezji wrocławskiej, a także w Bielsku-Białej, Gliwicach, Rybniku, Lesznie i Kudowie-Zdroju.
Mieszane uczucia wśród mieszkańców Poznania
Obrońcy billboardu uważają, że przekaz jest krótki i na temat, a młodym ludziom takie rzeczy należy przedstawiać w formie graficznej. Przeciwnicy twierdzą natomiast, że twórcy plakatu tylko zniechęcą młodych ludzi do historii i religii.
Antynagroda „Chamlet” za najgorszą reklamę
Fundacja otrzymała ją za różaniec wysypujący się ze słoika po tabletkach z napisem „Choroba cię bierze? Weź i módl się!". Dotyczyła promocji wizytacji kanonicznej.
Źródło: Gazeta Wyborcza
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl