Będziemy załatwiać sprawy urzędowe przez Internet?
Ponad 1,7 mld złotych zostanie przeznaczone do
2010 roku na informatyzację administracji publicznej - wynika z
projektu Planu Informatyzacji Państwa na lata 2007-2010, do
którego dotarł "Parkiet".
06.01.2007 00:55
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, w którym powstaje ten dokument, chce, by w najbliższych czterech latach pieniądze te zapewniły wprowadzenie pierwszych w Polsce e-usług z prawdziwego zdarzenia.
Co szykuje nam rząd? Przede wszystkim możliwość rozliczania przez Internet podatków. Poza tym obywatele będą mogli w ten sposób wyrobić sobie dowód osobisty, prawo jazdy i paszport, a także umówić się na wizytę u lekarza.
Największym projektem informatycznym będzie budowa systemu gromadzenia informacji o zdarzeniach medycznych, czyli tzw. Rejestru Usług Medycznych. Do 2013 r. może on pochłonąć nawet 1 mld zł. Ponad 460 mln zł ma kosztować stworzenie systemów e- Deklaracje i e-Podatki. Dużym (ok.470 mln zł) projektem będzie system Polska ID Karta. Pozwoli on na integrację publicznych baz danych o obywatelach, co umożliwi wprowadzenie m.in. wielofunkcyjnego elektronicznego dowodu tożsamości, zapowiada "Parkiet". (PAP)