Awaria w Banku Pekao. Brak płatności kartą i problem z bankomatami. Awaria również w PKO BP
Bank Pekao potwierdził, że doszło do awarii. Klienci mieli problem z dokonywaniem płatności kartą i BLIKiem. Część klientów nie mogła dokonać wypłaty pieniędzy z bankomatu. Awarię zgłosili również klienci PKO BP.
W poniedziałek rano awaria w banku Pekao S.A. dała się we znaki wielu osobom. Klienci najpierw nie mogli wypłacać pieniędzy z banku, później pojawiły się problemy z płatnością bezgotówkową.
W poniedziałek z awarią zmagał się również Bank PKO BP. Tu klienci natknęli się na problemy z płatnością BLIKiem i korzystaniem z aplikacji mobilnej.
Awaria w Banku Pekao S.A. Bank odpowiada
- Mieliśmy problem z płatnościami Blikiem i kartami płatniczymi. Ta awaria została usunięta. Pojawiły się problemy z terminalami płatniczymi POS. W dużej mierze usunęliśmy tę awarię. 80 procent terminali działa bez zarzutu. Chwilowo mamy też problem z bankomatami Pekao SA. Zidentyfikowaliśmy przyczynę awarii, która powinna zostać usunięta do południa – przekazała Katarzyna Żądło z biura prasowego Banku Pekao w rozmowie z Radiem Zet
Awaria w PKO BP
Klienci banku BKO BP mieli problemy z korzystaniem z aplikacji mobilnej IKO. Nie mogli również generować kodu BLIK. W specjalnym komunikacie bank poinformował, że klienci zachęcani są do korzystania ze strony internetowej iPKO, a także płacenia kartą.
Źródło: Radio ZET, TVN24BiS