Awaria usunięta. Pacjenci mogą się już rejestrować
W poniedziałek rano platforma pacjent.gov.pl przestała działać. Niemożliwe były zapisy na szczepienia przeciwko COVID, które mają być dostępne od 22 września 2025 roku. Przyczyna awarii została już zidentyfikowana.
- Awaria platformy pacjent.gov.pl miała miejsce w poniedziałkowy poranek, co uniemożliwiło zapisy na szczepienia przeciwko koronawirusowi.
- Przyczyna usterki została szybko zidentyfikowana przez Centrum e-Zdrowia. Po godz. 11 strona już działała.
- Przed południem można było zarejestrować się na rozpoczynające się 22 września szczepienia nową szczepionką tylko telefonicznie.
Jakie są skutki awarii?
W poniedziałkowy poranek użytkownicy platformy pacjent.gov.pl napotkali na problemy z dostępem. Awaria uniemożliwiła zapisy na szczepienia nowym preparatem Spikevax (wariant LP.8.1) przeciwko koronawirusowi, które miały ruszyć tego dnia. Jak podaje RMF24, przyczyna usterki została już zidentyfikowana.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Przyszedł okraść seniorkę. Nie wiedział, że wszystko się nagrywa
Kiedy platforma została naprawiona?
Centrum e-Zdrowia poinformowało rano, że usunięcie awarii powinno nastąpić do godz. 10. Około godz. 11 można było już zalogować się na stronę.
Co dalej z zapisami na szczepienia?
Zapisy na szczepienia nowym, ulepszonym preparatem miały rozpocząć się w poniedziałek rano, jednak z powodu awarii zostały opóźnione. Użytkownicy musieli poczekać na zakończenie prac naprawczych, aby móc zarejestrować się na szczepienia.
Przeczytaj również: Premier ostrzega: przygotowują się do niepokojących nas zdarzeń
Źródło: RMF24