Amerykański portal wchodzi nad Wisłę
Światowy gigant technologiczny AOL wchodzi
do Polski - dowiedziała się "Rzeczpospolita". Amerykański potentat
powalczy z rodzimymi portalami o ponad 400 mln zł wpływów z
internetowych reklam.
07.12.2007 | aktual.: 07.12.2007 02:20
Polska wersja portalu AOL (do niedawna America Online) należącego do koncernu Time Warner wystartuje niedługo po uruchomieniu podobnych witryn w Szwajcarii, Holandii, Włoszech, Szwecji i Austrii. Szczegóły debiutu Amerykanie przedstawią na konferencji zapowiedzianej na 12 grudnia. Na razie firma odmawia ujawnienia planów ekspansji w naszym kraju.
Chcemy objąć naszym zasięgiem 95% europejskiego rynku reklamy online - mówiła podczas niedawnej inauguracji portalu AOL w Szwajcarii Dana Dunne, dyrektor generalna europejskiego oddziału AOL. To właśnie ona odpowiedzialna jest za wprowadzenie polskiej spółki portalu.
AOL to prawdziwy gigant - podaje dziennik. Na całym świecie z jego usług korzysta 123 mln użytkowników miesięcznie. Ale aż 66% z nich mieszka w Stanach Zjednoczonych. Wyjście poza Amerykę to jeden z najważniejszych projektów w historii firmy - pisze "Rzeczpospolita". (PAP)