Agora zainwestowała 120 mln zł w Trader.com
Agora podpisała umowę o nabyciu 100 proc. akcji spółki Trader.com
(Polska), do której należą serwisy internetowe oraz czasopisma
ogłoszeniowe dla branży budowlanej, nieruchomości i motoryzacyjnej.
15.05.2008 08:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Transakcja opiewa na kwotę ponad 54 mln dolarów (ok. 120 mln zł). Agora kupiła Trader.com (Polska) od spółki Trader Media East Limited kontrolowanej przez wiodącą turecką grupę medialną Hurriyet.
- Przejęcie Trader.com (Polska) doskonale wpisuje się w naszą strategię rozwoju, która zakłada dynamiczny rozwój oferty medialnej w najszybciej rosnących segmentach rynku reklamy. Jednym z celów strategicznych grupy jest osiągnięcie pozycji lidera w największych i najszybciej rosnących kategoriach ogłoszeniowych (tzw. classifieds) - mówi Marek Sowa, prezes Agory SA.
Budownictwo/nieruchomości i motoryzacja należą do największych i najbardziej dynamicznie rosnących obszarów rynku ogłoszeniowego, zarówno w prasie, jak i w internecie. Według szacunków Agory na przestrzeni najbliższych trzech lat rynek reklam i ogłoszeń w internecie dla tych branż wzrośnie średniorocznie odpowiednio o 33 proc. i 17 proc. (skumulowana średnioroczna stopa wzrostu). Szacowany udział spółki w internetowym rynku reklam i ogłoszeń branży budownictwo/nieruchomości wynosi w tej chwili 14 proc., a w branży motoryzacyjnej - 7 proc.
Trader.com jest obecny na polskim rynku od 1991 r. Spółka prowadzi działalność w segmencie ogłoszeń dla branż budownictwo/nieruchomości oraz motoryzacyjnej, poprzez cztery serwisy internetowe i sześć wydawnictw ogłoszeniowych. W ciągu ostatnich kilku lat Trader.com skutecznie rozwijał swoją działalność internetową, która dziś generuje ponad połowę przychodów spółki.
Wśród marek internetowych Trader.com znajdują się: Domiporta.pl (budownictwo/ nieruchomości), Autotrader.pl (motoryzacja), Tabor24.pl (maszyny i pojazdy użytkowe) i Kupsprzedaj.pl (ogłoszenia drobne). Oferta prasowa Trader.com to sześć lokalnych wydawnictw ogłoszeniowych z branż budownictwo/nieruchomości i motoryzacyjnej.
W 2007 r. przychody spółki ukształtowały się na poziomie 18,5 mln zł, a jej udział w segmencie internetowych reklam i ogłoszeń branż budownictwo/nieruchomości i motoryzacja wyniósł odpowiednio 20 proc. i 7 proc.
Transakcja pomiędzy Agorą i Trader Media East Limited nie obejmuje nabycia międzynarodowego centrum kompetencji w dziedzinie technologii informatycznych wykorzystywanego dla działalności TME poza granicami Polski, oddzielnie zarządzanego, choć funkcjonującego w ramach struktur Trader.com. Ostatecznie centrum to wydzielone zostało do osobnej spółki (TMECC), która nie jest już powiązana z Trader.com i pozostaje własnością Pronto Invest.