ABM: rolnicy lubią oglądać telewizję
97% rolników ogląda telewizję, 68% czyta specjalistyczną prasę rolniczą, 55% respondentów czyta codzienną prasę lokalną lub regionalną, 48% słucha radia, 38% respondentów czyta czasopisma, a 18% czyta ogólnopolską prasę codzienną, wynika z badań przeprowadzonych przez Agencję Badań Marketingowych.
Badanie AGRIBUS skoncentrowane było na producentach rolnych uprawiających ziemię powyżej 15 hektarów.
Jak wynika z badań, rolnicy najczęściej oglądają telewizję w okresie jesienno - zimowym oraz w niedziele i dni świąteczne. Najczęściej oglądanymi programami telewizyjnymi są: Wiadomości (55% ogółu badanych rolników), Panorama (26%), filmy (19%), Teleexpress (12%), programy publicystyczne (11%), teleturnieje (10%).
Programy rolnicze ogląda łącznie 62% ogółu badanych. Spośród nich najpopularniejsze to: Agrobiznes (58%), Tydzień (55%).
Programów radiowych słucha blisko połowa (48%) badanych rolników. Najczęściej słuchanymi audycjami są audycje emitowane w godzinach: od 6.00 do 10.00 oraz od 12.00 do 14.00. Rolnicy najczęściej słuchają programów informacyjnych (13% ogółu badanych) i muzyki (8%).
W czasopismach ich czytelnicy (38%) szukają przede wszystkim informacji dotyczących: polskiego rolnictwa (65%), gospodarki w Polsce (63%), wydarzeń gospodarczych w Polsce (59%), regionu, w którym mieszka badany (53%), wydarzeń politycznych na świecie (48%) oraz programu TV (46%).
Jak podaje ABM, z ogólnopolskich dzienników największą popularnością cieszą się: Gazeta Wyborcza, (10%), Rzeczpospolita (4%), Super Express (3%).
Najbardziej wiarygodnymi źródłami informacji potrzebnych w prowadzeniu gospodarstwa rolnego są zdaniem rolników: telewizyjne programy rolnicze (41%), prasa rolnicza (38%), opinie znajomych (34%), Ośrodek Doradztwa Rolniczego (29%), broszury i ulotki (23%).
Badanie przeprowadzone na próbie 1058 osób. Wykorzystano metodę wywiadów bezpośrednich (face-to-face). (mk)