650 tys. zł na spoty Macierewicza w TVP. PO: skandal za publiczne pieniądze
• Przed szczytem NATO w Warszawie MON emituje w TVP spoty promujące to wydarzenie
• Głównym bohaterem spotów jest minister Antoni Macierewicz
• MON na czas antenowy wydało ponad 615 tys. a na produkcję 36,8 tys. zł
• Rzecznik MON Bartłomiej Misiewicz: będą kolejne takie działania
• Czesław Mroczek (PO): to ordynarna promocja polityków
22.04.2016 | aktual.: 22.04.2016 12:27
Przez miesiąc Ministerstwo Obrony Narodowej emitowało na antenach TVP spoty promujące lipcowy szczyt NATO w Warszawie. Głównym bohaterem nagrania jest Antoni Macierewicz (PiS), choć obecni są również prezydent i premier. Koszt emisji wyniósł 615 tys. zł - ustaliła Wirtualna Polska.
Szczyt NATO w Warszawie ma się odbyć w lipcu na Stadionie Narodowym. W spocie znalazły się więc ujęcia przedstawiające szefa MON w tym obiekcie, a później również wśród żołnierzy.
Nagranie wykonała firma Milvus media Piotr Kania za 36,8 tys. zł - na podstawie przepisów uchwalonych z myślą o przygotowaniu szczytu NATO. MON wykupiło czas reklamowy tylko na antenach Telewizji Publicznej - TVP1, TVP2, TVP Info, TVP Historia, TVP Kultura, TVP3 - od 24 marca do 24 kwietna - informuje WP ppłk Jarosław Zeidler z Wydziału Informacji Publicznej Departamentu Komunikacji Społecznej MON.
- Emisja spotów to inicjatywa własna MON. Takich inicjatyw będzie więcej, także w innych mediach - mówi Wirtualnej Polsce rzecznik MON Bartłomiej Misiewicz. I dodaje: - Od maja chcemy ruszyć z kolejnymi rzeczami.
Czesław Mroczek (PO) z sejmowej Komisji Obrony Narodowej krytykuje pomysł MON. - To nie jest promocja szczytu NATO, ale ordynarne promowanie polityków za publiczne pieniądze. Promować powinno się, ale naszych żołnierzy zaangażowanych w działania NATO. A sam szczyt NATO? On przecież nie potrzebuje promocji - mówi WP Mroczek.
Polityk opozycji będzie chciał, aby Komisja Obrony Narodowej zajęła się sprawą emisją spotów w kontekście wydatków MON.
Bartłomiej Misiewicz: - Opozycja powinna zająć się pracą na rzecz Polski, a nie szukaniem dziury w całym. Trudno, żeby jednym z bohaterów spotu zapowiadającego szczyt NATO w Warszawie nie był, obok prezydenta Andrzeja Dudy i premier Beaty Szydło, także minister obrony narodowej Antoni Macierewicz - podkreśla. Rzecznik MON uznaje premier, prezydenta i szefa MON za współautorów sukcesu, jakim jego zdaniem jest decyzja USA o rozmieszczeniu ciężkiej brygady wojsk amerykańskich na wschodniej flance NATO.