300 milionów USD na Centrino
Intel ma zamiar rozpocząć jedną z najdroższych kampanii reklamowych w swojej historii. Kosztem 300 milionów dolarów koncern będzie promował swoją najnowszą mobilną platformę Centrino Pro, znaną także jako Santa Rosa. Kampania reklamowa rozpocznie się na początku przyszłego roku.
Ostatnia tak duża kampania Intela miała miejsce przed trzema laty, przy okazji debiutu pierwszej wersji Centrino. Pozwoliła ona wówczas koncernowi na zdobycie mocnej pozycji na rynku komputerów przenośnych.
24.10.2006 14:00
Platforma Centrino Pro składa się z dwurdzeniowego procesora Merom, bazującego na technologii Core 2, który współpracuje z 800-megahercową magistralą systemową. W jej skład wchodzi także chipset Crestline wyposażone w zaawansowany rdzeń graficzny GMA 3000, który obsługuje DirectX 10. Użytkownik nowej platformy będzie mógł korzystać również z hybrydowych dysków twardych korzystających z pamięci NAN.
Jej częścią jest również kontroler sieci bezprzewodowych Kedron, zgodny ze standardem 802.11n i umożliwiający transfer danych do 600 megabitów na sekundę. Centrino Pro obsługuje również UEFI ( Unified Extensible Firmware Interface ), następcę systemu BIOS.