Internauci lubią różnorodność
Przeglądając strony internetowe internauci
doceniają przede wszystkim różnorodność informacyjną, łatwość
wyszukiwania informacji oraz łatwy w rozumieniu język pisany -
wynika z sondażu przeprowadzonego przez firmę I-Metria.
W przypadku schematu nawigacyjnego internauci doceniają intuicyjny układ przycisków i linków, przejrzystość i czytelność oraz logiczne uporządkowanie treści.
W przypadku opracowania graficznego wśród najczęściej wymienianych opinii przeważyła opcja zastosowania spokojnej, stonowanej kolorystyki, bez dużej ilości kontrastów i z niewielką ilością animacji.
40% respondentów korzysta z informacji zawartych w ulubionym portalu, a 26,7%, aby znaleźć interesującą ich informację, korzysta z wyszukiwarki.
Z sondażu wynika, że internauci zachowują się podobnie jak np. czytelnicy gazet: przywiązują się do tytułów i najczęściej korzystają z danego portalu nie ze względu na jakość informacji (20%) czy różnorodność działów tematycznych (5%), lecz z przyzwyczajenia.
Sami internauci porównują portal z codzienną gazetą. Portale są traktowane przez internautów jako źródło informacji o bieżących wydarzeniach, natomiast po wiedzę sięgają do wortali tematycznych, stron internetowych gazet oraz stron specjalistycznych.
Zdecydowana większość ankietowanych uważa, że portale nie różnią się od siebie znacząco (70%). 26% stwierdziło, że dostrzega pewne różnice, które są widoczne w stopniu łatwości wyszukania informacji, kolorystyce danego portalu, układzie treści na stronie, ilości wiadomości, jakości poczty elektronicznej oraz jakości wyszukiwarki.
Wyniki badania wskazują, że respondenci najczęściej korzystają z serwisów tematycznych dotyczących rozrywki (30%), nauki i edukacji (28%), sportu (22%), wiadomości kulturalnych (22%) i biznesu (19%).
Funkcjonalność witryn internetowych nie zawsze jest czynnikiem decydującym o satysfakcji internauty. Zdaniem analityków I-Metrii, liczy się nie tylko szybkość ładowania strony, jej estetyka czy czytelność. O wyborze e-sklepu czy wirtualnego banku w głównej mierze decyduje jakość jego oferty - wynika z badania. (and)