Znana jest przyczyna wykolejenia tramwaju na ul. Krupniczej
Znana jest już oficjalna przyczyna wykolejenia się tramwaju na ul. Krupniczej we Wrocławiu, do którego doszło w zeszłą środę, 28 stycznia. Winne zdarzenia było pęknięcie jednej z osi w drugim wagonie.
Pęknięcie przedniej osi ostatniego wózka składu - taką przyczynę wykolejenia tramwaju przy Krupniczej ustaliła komisja wypadkowa Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. Komisja zapoznała się z wieloma materiałami, między innymi protokołem przebiegu jazdy z "czarnej skrzynki" pojazdu, notatkami sporządzonymi przez specjalistów na miejscu zdarzenia, dokładnymi pomiarami technicznymi.
- Rzadko dochodzi to pęknięcia tej części w trakcie jazdy. Prawdopodobną tego przyczyną było, mówiąc potocznie, "zmęczenie materiału" - mówi Agnieszka Korzeniowska, rzecznik MPK. Jak tłumaczą eksperci z komisji wypadkowej, pęknięcie osi doprowadziło do poszerzenia rozstawu kół, przez co tramwaj wypadł na łuku z torowiska. Ostatni przegląd techniczny skład przechodził w grudniu 2014 r. i nie zgłoszono wówczas żadnych zastrzeżeń do jego stanu.
Przypomnijmy, że do wykolejenia drugiego wagonu tramwaju doszło na ul. Krupniczej we Wrocławiu 28 stycznia, w godzinach południowych. Przy skręcie w lewo z ul. Kazimierza Wielkiego w Krupniczą tylny wagon jadącej w kierunku ul. Grabiszyńskiej "czwórki" wypadł z szyn i uderzał stojące na jezdni samochody. W wyniku tego zdarzenia jedna osoba z lekkimi obrażeniami trafiła do szpitala. Uszkodzonych zostało sześć aut.