Znaczne zmiany w systemie Wrocławskiego Roweru Miejskiego. Przybędzie 500 nowych jednośladów
Trzy firmy zgłosiły się do przetargu na obsługę Wrocławskiego Roweru Miejskiego. Pewne jest, że liczba stacji WRM na terenie miasta w najbliższych latach wzrośnie dwukrotnie.
03.12.2014 | aktual.: 03.12.2014 15:27
Do przetargu na 4-sezonową obsługę WRM zgłosiły się trzy podmioty: BikeU i obecny obsługujący rower miejski NextBike Polska z ofertami przekraczającymi 10 mln złotych oraz konsorcjum Sharing Union i MC2 z ofertą opiewającą na 4,5 mln złotych. Jak podkreśla Daniel Chojnacki, wrocławski oficer rowerowy, kupno nowych rowerów oraz budowa nowych stacji będzie leżała w gestii firmy, która zwycięży w przetargu.
- Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem i wyłonimy zwycięzcę przetargu, w systemie Wrocławskiego Roweru Miejskiego zmieni się bardzo dużo. Przede wszystkim znacząco wzrośnie liczba rowerów – z 200 do 700 – oraz stacji roweru miejskiego – z 32 do 70. Pojawią się one przede wszystkim w rejonie Śródmieścia, czyli osiedli Ołbin, Nadodrze, okolicy Placu Grunwaldzkiego, oraz na południu Wrocławia, w szczególności na Gajowicach – mówi w rozmowie z Wirtualną Polską Daniel Chojnacki.
Wrocławski Rower Miejski funkcjonuje od 2011 r. i od początku obsługą zajmuje się firma NextBike Polska. Aby móc skorzystać z roweru, należy wcześniej zarejestrować się w systemie NextBike i zapłacić minimum złotówkę, by móc korzystać z WRM. Za pierwsze 20 minut korzystania nie płacimy ani grosza, za kolejne 40 minut – 2 zł, a za każdą kolejną godzinę – 4 zł.
Obsługujący WRM NextBike sporządził statystyki, które pokazują, jak z roweru miejskiego we Wrocławiu korzystano w roku 2014. Przez cały sezon – od wiosny do jesieni – z rowerów skorzystano 130 tysięcy razy, a grono wypożyczających to już ponad 60 tysięcy osób. Od początku funkcjonowania WRM, rowery wypożyczono prawie 600 tysięcy razy. Tegoroczny rekordzista wypożyczał rower 463 razy, a przeciętny czas korzystania z WRM każdego korzystającego to ok. 25 minut.
Najczęściej korzystano w roku 2014 ze stacji przy Galerii Dominikańskiej, Wittigowie oraz Pasażu Grunwaldzkim, a najczęściej pokonywanymi trasami były przez użytkowników trasy między akademikami na Wittiga a Politechniką oraz między Galerią Dominikańską a Pasażem Gruwaldzkim.