"Złoty OTIS" po raz trzeci
W tym roku z inicjatywy magazynu "Na zdrowie. Dostępne bez recepty" już po raz trzeci przeprowadzono plebiscyt na najbardziej godne zaufania, zdaniem pacjentów, leki dostępne bez recepty. Plebiscyt przeprowadzono wśród czytelników bezpłatnej gazety "Dzień Dobry", "Na zdrowie. Dostępne bez recepty", widzów programu "Twój Lekarz" (Polsat) oraz za pomocą popularnego portalu www.nazdrowie.tv. Firmy farmaceutyczne, których produkty zdobyły największą liczbę głosów, otrzymają w kwietniu prestiżową Nagrodę Zaufania "Złoty OTIS 2006".
Statuetkę Nagrody Zaufania "Złoty OTIS" po raz pierwszy wręczono w 2004 r. Już od początku istnienia wyróżnienie wzbudzało ogromne zainteresowanie mediów, środowiska medycznego oraz pacjentów, stając się najbardziej opiniotwórczą nagrodą rynku farmaceutycznego w Polsce.
Organizatorzy postawili sobie za cel, aby Nagroda Zaufania "Złoty OTIS" spełniała trzy funkcje: edukacyjną , społeczną i konsumencką.
Misja edukacyjna realizowana jest poprzez przedstawienie kilkuset preparatów leczniczych podzielonych na 38 kategorii i poddaniu ich ocenie konsumentów. Misja społeczna nagrody to inicjowanie różnego rodzaju działań obywatelskich, mających na celu służyć pacjentom. Realizowane są wspólnym wysiłkiem osób prywatnych, firm i mediów (bez korzystania z budżetu Ministerstwa Zdrowia).
Przykładem takich działań może być zeszłoroczna licytacja rzeźby Włodzimierza Pytkowskiego "Wenus Amazonek" podczas gali wręczania nagród. Uzyskany dochód pozwolił na dofinansowanie implantu ślimakowego dla kilkuletniej Julki Sałgut oraz na rozpoczęcie budowy Centrum Edukacyjno-Terapeutycznego Kobiet po Mastektomii "Amazonek". Powstanie ono przy Instytucie Onkologii na warszawskim Ursynowie.
Podczas ubiegłorocznych uroczystości organizatorzy Nagrody Zaufania "Złoty OTIS" zainicjowali również budowę E-Pogotowia Lekarskiego, mającego na celu pomoc pacjentom w dostępie do informacji o lekarzach specjalistach. Obecnie www.e-pogotowie.pl zrzesza ponad 300 klinik i gabinetów oraz informuje o ponad 600 aptekach zrzeszonych w E-Pogotowiu Aptecznym.
Misja konsumencka Nagrody Zaufania "Złoty OTIS" wyraża się poprzez wybór nagrodzonych leków przez samych konsumentów. Wcześniej nagrody rynku farmaceutycznego przyznawane były przez zamknięte gremia specjalistów.
W tym roku konsumenci wybierali Laureatów nagrody spośród 250 nominowanych preparatów. Oddali ponad 38 tysięcy głosów przy pomocy kart do głosowania, SMS-ów oraz poprzez głosowanie elektroniczne na portalu www.nazrowie.tv.
Zwycięskie Firmy będą miały prawo używać logo Nagrody Zaufania "Złoty OTIS 2006" na opakowaniach swoich produktów, w kampaniach reklamowych i PR. Tym przywilejem będzie objętych 40 preparatów spośród kilku tysięcy dostępnych na rynku. Szczególnym wyróżnikiem Nagrody Zaufania jest fakt, że Laureat może używać wizerunku statuetki i znaku "Złoty OTIS" tylko przez rok. Nie może także startować w kolejnej edycji plebiscytu. Takie prawo przysługuje mu dopiero po dwóch latach. Dzięki tej zasadzie Nagroda przybliża konsumentom nowe produkty i nie zamyka się w kręgu tych samych marek, popularyzując bogaty wachlarz informacji zdrowotnych.
Corocznie honorowe statuetki otrzymują również programy telewizyjne oraz dziennikarze szerzący wiedzę o zdrowiu, których wysiłek i osiągnięcia są zdaniem organizatorów popularyzowane w mniejszym stopniu niż na to zasługują. Do tej pory wśród Laureatów znalazły się programy: "Twój Lekarz" (TV Polsat), "Recepty Jedynki" (TVP1) oraz dziennikarze: m.in. Artur Wolski (Polskie Radio Program I), Dariusz Dewille (Polsat Zdrowie i Uroda)
oraz Tomasz Wróblewski ("Newsweek Polska").
Tegoroczna ceremonia wręczenia Nagród Zaufania "Złoty OTIS" odbędzie się 25 kwietnia 2006 r. w warszawskich Łazienkach Królewskich (budynek Wielkiej Oficyny – Podchorążówka). Gala rozpocznie się o godz. 11.00, poprowadzi ją Iwona Schymalla, natomiast swoim występem uświetni Janusz Olejniczak.
Ceremonię poprzedzi zorganizowana 4 kwietnia kolacja dla dziennikarzy w Restauracji BELVEDERE, podczas której przedstawione zostaną organizacje pozarządowe, nagrodzone Honorową Nagrodą Zaufania "Złoty OTIS 2006".
Patronat nad imprezą objęli m.in.: TVP1, tygodnik "Wprost", telewizja Polsat Zdrowie i Uroda, magazyn "Dzień Dobry", Wirtualna Polska, Radio TOK FM, Telewizja Biznes, tygodnik Tele Tydzień, Dom Aukcyjny "Rempex", Polskie Towarzystwo Higieniczne, Polskie Stowarzyszenie Producentów Leków bez Recepty "PASMI", magazyny branżowe "Manager Apteki" i "Na zdrowie. Dostępne bez recepty".