Złote Spinacze już po raz czwarty
Od 31 maja można zgłaszać kampanie PR do konkursu 'Złote Spinacze', organizowanego przez Związek Firm Public Relations.
Jury złożone z przedstawicieli mediów, biznesu, nauki oraz organizacji branżowych, wyłoni najlepsze projekty w dziewięciu kategoriach.
Głównym celem Złotych Spinaczy jest kreowanie pozytywnego wizerunku branży Public Relations poprzez promowanie najlepszych projektów PR. Przeprowadzany od czterech lat konkurs z każdą edycją cieszy się coraz większym zainteresowaniem. W ubiegłym roku zgłoszono 56 projektów, spośród których jury wybrało 26 finalistów. Zwycięskie kampanie zostały wyróżnione także podczas międzynarodowych konkursów branżowych, m.in. IPRA Golden World Awards, Sabre Awards i Magellan Awards.
Konkurs Złote Spinacze ma charakter otwarty. Kierowany jest do agencji PR, działów komunikacji i PR w firmach i instytucjach, organów samorządów lokalnych oraz organizacji pozarządowych. Ostateczny termin przesyłania zgłoszeń mija 1 września 2006.
Złote Spinacze są jednym z najważniejszych branżowych wydarzeń na polskim rynku - w trzech dotychczasowych edycjach konkursu udział wzięło aż 160 projektów, zgłoszonych zarówno przez agencje PR, jak i firmy oraz instytucje. – powiedział Paweł Trochimiuk, prezes zarządu Związku Firm Public Relations.
W tegorocznej edycji, podobnie jak w poprzedniej, nagrody przyznane będą w dziewięciu kategoriach:
1.PR korporacyjny - projekt budujący lub wzmacniający wizerunek firmy lub instytucji.2.PR produktu - projekt budujący lub wzmacniający wizerunek produktu lub usługi.3.Kampania edukacyjna - projekt nastawiony na osiągnięcie celu edukacyjnego realizowany przy zaangażowaniu i udziale marki, produktu, usługi, firmy lub instytucji.4.Komunikacja antykryzysowa i/lub komunikacja kryzysowa - projekt, mający na celu przeciwdziałanie trwającemu lub potencjalnemu kryzysowi dotyczącemu firmy, produktu lub usługi.5.Public Affairs & Lobbying - projekt kampanii polegającej na komunikacji z szeroko pojętym otoczeniem społecznym, politycznym i legislacyjnym, mającej na celu zmianę nastawienia, wywarcie presji, zmiany legislacyjne. 6.Kampania społeczna - kampania wspierająca realizację ważnych celów społecznych, niezorientowana na budowę wizerunku marki, produktu, usługi, firmy lub instytucji.7.Komunikacja wewnętrzna - projekt, którego celem jest tworzenie, utrwalanie lub zmiana postaw, jak również komunikowanie zmian
wewnątrz organizacji.8.Event - wydarzenie lub cykl wydarzeń budujący lub wzmacniający wizerunek firm, instytucji, produktu lub usługi. 9.Corporate Social Responsibility - projekt realizujący cele w zakresie odpowiedzialności społecznej firm lub instytucji. Społeczną Odpowiedzialność Biznesu określa się jako koncepcję, dzięki której przedsiębiorstwa na etapie budowania strategii dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne i ochronę środowiska, a także relacje z różnymi grupami interesariuszy.
Praca jurorów podzielona będzie na dwa etapy. W pierwszym, spośród wszystkich zgłoszonych kampanii, jury wybierze kilka najlepszych projektów w każdej kategorii. Wyłonieni nominowani przekażą dodatkową dokumentację kampanii. Następnie, w drugim etapie, jurorzy wyłonią zwycięzców konkursu. Swój udział w pracach jury potwierdzili przedstawiciele m.in.: American Chamber of Commerce, Fundacji im. Stefana Batorego, Amnesty International, PKPP Lewiatan, Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich.
Tajność głosowania i zgodność konkursu z regulaminem, podobnie jak w latach ubiegłych, zapewni firma audytorska KPMG, oficjalny partner konkursu. Patronem medialnym konkursu jest ponownie Puls Biznesu.
Kalendarium najważniejszych terminów konkursu:25 sierpnia – pierwszy termin zgłaszania projektów1 września – drugi i ostatni termin zgłaszania projektów13 października – ogłoszenie wyników pierwszego etapu20 października – nadsyłanie przez finalistów dokumentacji dodatkowej21 listopada – gala finałowa w hotelu Marriott– uroczyste ogłoszenie wyników.