"Zimo, wypier...j" - za to zapłaciło ministerstwo kultury?
"Zimo, wypier...j" - głosi hasło z billboardu, który pojawił się w pięciu największych miastach Polski. To dzieło sztuki, na które pieniądze wyłożyło Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego - ustaliły Wiadomości TVP1.
23.02.2011 | aktual.: 23.02.2011 20:46
Billboard jest częścią projektu noszącego nazwę "Haft miejski". Napisy na murach, fotografowane przez autorkę stały się treścią haftów. Jeden z tych napisów to właśnie "Zimo, wypier...j".
- Fotografowałam bardzo dużo haseł pojawiających się w miastach, ale wybierałam te, które moim zdaniem są najbardziej trafione i te później haftowałam - mówi "Wiadomościom" TVP1 Monika Drożyńska, autorka dzieła.
Resort kultury dofinansował ten projekt. Jaką kwotą? Wiadomościom TVP1 nie udało się tego ustalić, bo rzecznik ministerstwa odmówił komentarza.
Niedawno oburzenie wywołała informacja o komiksie, który miał promować Fryderyka Chopina w niemieckich szkołach. Komiks zawiera bardzo dużo wulgaryzmów, a powstał za pieniądze ambasady w Berlinie oraz Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Kosztował 30 tys. euro. W komiksie pojawiły się sformułowania "J...ny cweloholokaust", "Na ch... on tam stoi?", "Gdzie jest ta ci...?".