Zara i Bershka do zamknięcia? Grupa Inditex ma nowy plan
Grupa Inditex, właściciel takich marek jak Zara i Bershka, rozwija sprzedaż online. Grupa zamierza przeznaczyć około 1 mld euro na rozwój zakupów internetowych. Do 2022 roku 25 proc. sprzedaży ma odbywać się właśnie w internecie.
11.06.2020 | aktual.: 12.06.2020 15:21
Co z zakupami w sklepach stacjonarnych Grupy Inditex?
Grupa Inditex, hiszpański holding odzieżowy zamyka część sklepów stacjonarnych, między innymi w Europie. Część sprzedaży zostanie przeniesiona do Internetu.
Zara, Bershka, Massimo Dutti. Zakupy online
Już w 2018 roku powstał globalny sklep online Zary, w którym można było robić zakupy w 202 krajach. Wówczas właściciel marki, Grupa Inditex ogłosiła, że w 2020 roku już wszystkie produkty marek zrzeszonych w ramach hiszpańskiego holdingu, będą oferowane w internecie. Poza marką Zara, dotyczy to też Massimo Dutti i Bershki. W 2018 roku, kiedy zapadła ta decyzja, nikt jeszcze nie przypuszczał, że w 2020 nadejdzie pandemia koronawirusa i handel online stanie się głównym filarem sprzedaży. Tymczasem teraz to właśnie sprzedaż online zwiększa się z dnia na dzień.
Na rozwój sprzedaży online holding zamierza przeznaczyć około 1 mld euro. Jak czytamy w komunikacie prasowym, grupa oczekuje, że do 2022 r. sprzedaż online będzie stanowić ponad 25 proc. całości sprzedaży. Dla porównania, w 2019 roku było to 14 proc. Co więcej, każdy sklep Grupy Inditex, właściciela Zary i Bershki - zarówno online, jak i stacjonarny - ma być centrum zrównoważonego rozwoju. Oznacza to, że sklepy te zużyją mniej energii, w 100 proc. będą wykorzystywały energię odnawialną i wyeliminują ze zużycia plastik jednorazowego użytku, a wszystkie stosowane materiały będzie można poddać recyklingowi.
Zobacz także: Grzegorz Schetyna o deklaracji Jarosława Gowina: radziłbym mu ostrożność