Za wysokie progi dla kolejki miejskiej w Warszawie
Stołeczna Szybka Kolej Miejska nie dojedzie
jednak z lotniska Okęcie do Otwocka, informuje "Życie Warszawy" i
podaje powód - to 340 mm różnicy między peronem a wagonem.
21.07.2008 | aktual.: 21.07.2008 02:56
Za rok miało być pięknie: czyste klimatyzowane pociągi SKM miały jeździć co 15 minut z lotniska Okęcie przez Dworzec Zachodni do Wschodniego. Władze Warszawy zakładały, że tam składy się rozdzielą - połowa odjedzie co pół godziny do Legionowa (docelowo do lotniska w Modlinie), a połowa co pół godziny do Otwocka.
Tymczasem okazało się, że wzdłuż linii otwockiej kursować się nie da. Powód? W warszawskim węźle kolejowym perony znajdują się na różnych wysokościach. Na linii średnicowej mają 760 mm (właśnie do takiej wysokości będą dostosowane nowe pociągi), a na stacjach linii otwockiej - 1100 mm. Ta różnica przekracza dopuszczone przepisami normy.
Na udogodnienia warszawiacy długo poczekają. Kolejarze planują przebudowę linii otwockiej, ale dopiero po 2011 roku.