SpołeczeństwoZ telewizorem łatwiej się pije

Z telewizorem łatwiej się pije

Oglądanie w telewizji scen przedstawiających picie alkoholu zachęca do nalania sobie czegoś mocniejszego - tak w piśmie "Alcohol and Alcoholism" twierdzą naukowcy z holenderskiego uniwersytetu Radboud w Nijmegen.

04.03.2009 | aktual.: 04.03.2009 18:19

Uczeni obserwowali zachowanie 80 osób w wieku od 18 do 29 lat podczas oglądania telewizji. Ochotnicy siedzieli przed telewizorem, mając pod ręką lodówkę z napojami bezalkoholowymi, piwem i winem w małych butelkach.

Jak się okazało, widząc na ekranie reklamy alkoholu czy popijających go ludzi, ochotnicy wypijali dwa razy więcej alkoholu niż ci, którzy oglądali "trzeźwiejsze" programy.

Autorzy badań wzywają do dalszego ograniczenia reklam alkoholu w telewizji. W krajach Unii Europejskiej nie wolno już promować alkoholu wykorzystując wizerunek dzieci lub sugerując, że picie służy zdrowiu, zapewnia sukces społeczny czy seksualny.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)