Wrocław. Trasa Autobusowo-Tramwajowa coraz bliżej. Dźwigary wiaduktu już są
Trwają zaawansowane prace na budowie Trasy Autobusowo-Tramwajowej we Wrocławiu. W nocy z poniedziałku na wtorek do stolicy Dolnego Śląska dotarły ogromne dźwigary wiaduktu, po którym wkrótce pomkną tramwaje i autobusy.
Trasa Autobusowo-Tramwajowa to jedna z największych inwestycji Wrocławia w ostatnich latach. Dzięki niej, osiedle Nowy Dwór po wielu latach oczekiwania zyska połączenie tramwajowe. Aby jednak tak się stało, wcześniej musi powstać wiadukt nad ul. Robotniczą i tamtejszą linią kolejową.
Wiadukt na trasie TAT to najtrudniejszy obiekt inżynieryjny przy tej inwestycji. W nocy z poniedziałku na wtorek, ze względu na mniejszy ruch na drogach, do stolicy Dolnego Śląska dotarły kolejne elementy budowanej przeprawy.
Wrocław. Trasa Autobusowo-Tramwajowa coraz bliżej. Dźwigary wiaduktu już są
Ogromne dźwigary wiaduktu mają 33 metry. W najbliższych tygodniach na placu budowy trwać będą prace związane z przygotowaniem do ich montażu. Później zostaną one zainstalowane na podporach, które zostały już zbudowane nad torami kolejowymi na ul. Robotniczej.
"Obecnie trwają prace na pierwszych 25 metrach olbrzymiej konstrukcji, która powstanę w pobliżu ulic Robotniczej i Strzegomskiej. Wiadukt robi już wrażenie!" - ogłosił na Facebooku prezydent Jacek Sutryk.
Nowa konstrukcja mierzyć będzie 160 metrów długości. Dzięki niej bezkolizyjnie przejadą tramwaje i autobusy, które nie będą musiały stać na rogatkach w momencie przejazdu pociągu osobowego lub towarowego.
Koszt budowy wiaduktu na Trasie Autobusowo-Tramwajowej to blisko 40 mln złotych.