Wrocław. Tramwaj jak feniks z popiołów. Odrodził się i wrócił w tradycyjnych barwach
Na ulice Wrocławia lada moment wyjedzie tramwaj, który przed rokiem częściowo spłonął wskutek wypadku w pobliżu Hali Stulecia. Pojazd przeszedł gruntowny remont. Zyskał też tradycyjny, niebieski kolor.
Przed rokiem tuż przy Hali Stulecia doszło do wypadku, w którym uczestniczyły tramwaj oraz samochód dostawczy. Wskutek tego zdarzenia pojazd należący do MPK Wrocław zajął się płomieniami. Pożar mocno zniszczył przednią część tramwaju, ale miejska spółka postanowiła oddać go do remontu.
Protram 205 WrAs przez kilka miesięcy był naprawiany przez specjalistów z firmy Modertrans z Poznania. W piątek można było zobaczyć efekty ich pracy.
Wrocław. Tramwaj jak feniks z popiołów. Odrodził się i wrócił w tradycyjnych barwach
Tramwaj przeszedł kapitalny remont, przez co nie przypomina już dawnego Protramu. Modertrans zadbał o to, by odnowiony pojazd przypominał dobrze znane we Wrocławiu modele Moderus Beta.
Odnowiony tramwaj wyróżnia jednak kolor. - Wracamy do tradycyjnej, niebieskiej barwy. Nasze miasto jest kojarzone z niebieskimi tramwajami i słowa „Wrocławskiej piosenki” Marii Koterbskiej powinny pozostać aktualne - mówi Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław.
- Dlatego nowo kupowane pojazdy oraz te po kapitalnych remontach będą niebieskie. Teraz cieszę się z mknącego po szynach niebieskiego tramwaju, który jest jak nowy, z tego, że udało się go wyremontować i przez długie lata będzie służył wrocławianom - dodaje Balawejder.
Właśnie kolor wyróżniać będzie odnowioną maszynę. Dodatkowo, na przedzie tramwaju znalazł się napis "Feniks", który przypomina fatalny pożar z 2019 roku.
Wkrótce remont generalny przejdą kolejne Protramy 205, znajdujące się w taborze MPK Wrocław. Miejska spółka posiada ich 25. Poznański Modertrans wygrał przetarg na ich remont i będzie sukcesywnie odnawiał wozy, a ostatni ma do przewoźnika wrócić przed wakacjami 2022 roku.
Protramy 205 WrAs, które wrócą z Poznania, będą niebieskie, wyposażone w klimatyzację, ale przede wszystkim renowacja obejmie pudło, podwozie, elektrykę oraz wnętrze. Również system informacji pasażerskiej będzie taki sam, jak w nowych tramwajach.