Wrocław. Spore zainteresowanie przetargiem na budowę TAT. Oferty złożyło 13 firm
Ogromne zainteresowanie firm budową trzeciego etapu Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór. Aż 13 przedsiębiorstw złożyło swoje oferty w przetargu na budowę odcinka wzdłuż ul. Rogowskiej do pętli na Nowym Dworze.
Odcinek Trasy Autobusowo-Tramwajowej od ul. Rogowskiej do pętli na Nowym Dworze liczy 1,7 km długości. Przetarg zakłada również budowę 1,8 km drogi rowerowej, 1,3 km ciągu pieszo-rowerowego oraz 2,8 km chodników.
Wykonawca będzie miał za zadanie również wybudować przejazdy rowerowe, cztery pary przystanków komunikacji miejskiej, dwa stanowiska do ładowania autobusów elektrycznych na pętli, park&ride na 70 miejsc (w tym trzy miejsca dla niepełnosprawnych).
Wrocław. Spore zainteresowanie przetargiem na budowę TAT. Oferty złożyło 13 firm
Odcinek wzdłuż ul. Rogowskiej do pętli na Nowym Dworze to ostatni fragment TAT, którą połączy to duże osiedle z centrum Wrocławia. Przy okazji prac w tym miejscu dojdzie również do przebudowania sieci podziemnych i drenażu. Na pętli pojawi się tor odstawczy dla tramwajów awaryjnych.
Michał Szczerba mówił o Donaldzie Tusku. Przy okazji wbił szpilę koledze z KO
Na wskazanym odcinku pojawi się też sporo zieleni. Obecnie przypomina on betonowy plac. Wrocławskie Inwestycje zapowiadają, że zasadzonych zostanie ponad 100 drzew.
Oferty w przetargu złożyło 13 firm. Najtańsza jest propozycja firmy Skanska S.A., która chce wykonać prace za 72,5 mln zł. Najdroższa oferta pochodzi od konsorcjum Rubau Polska sp. z o.o. oraz Construcciones Rubau S.A. Miasto Wrocław planuje przeznaczyć 77 mln zł (56,5 mln zł z zakresu gminy i 21,2 mln zł z zakresu MPWiK).
Najtańsza oferta jest o ok. 5 mln zł niższa od planowanego budżetu miasta na inwestycję. Wrocławskie Inwestycje obecnie analizują oferty pod kątem formalnym. Na rozstrzygnięcie możemy poczekać nawet kilka miesięcy.
Trasa Autobusowo-Tramwajowa na Nowy Dwór, łącząca plac Orląt Lwowskich z Nowym Dworem, ma powstać do końca 2023 roku. Na odcinku 7 km mieszkańcy skorzystają z 15 par przystanków. Budowane są również dwa wiadukty - nad ul. Smolecką oraz przy ul. Strzegomskiej i Robotniczej.
Całkowity koszt inwestycji szacuje się na 370 mln zł, z czego prawie 110 mln zł to środki z Unii Europejskiej.