Wrocław. Ruszył drugi etap budowy obwodnicy Leśnicy. Rozpoczęły się prace archeologiczne
Pod koniec kwietnia miasto Wrocław podpisało umowę z wykonawcą Osi Zachodniej, która domknie obwodnicę Leśnicy. W pierwszych dniach lipca ruszyły prace archeologiczne. Pomiędzy ul. Grabową a potokiem Ługownia wbito pierwszą łopatę.
Mieszkańcy zachodniej części miasta czekali na ten moment bardzo długo. W pierwszym tygodniu lipca ruszyły prace nad Osią Zachodnią, która domknie obwodnice Leśnicy.
- Działamy na pierwszym odcinku, gdzie rozpoczęły się prace archeologiczne pod kątem odkrycia ewentualnej średniowiecznej osady, która podobno istniała w tej okolicy. Łącznie są trzy stanowiska archeologiczne. Jeżeli nic nie zostanie znalezione, to w przyszłym tygodniu zaczynamy budować zielone torowisko - mówi Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji, którego cytuje wroclaw.pl.
Wrocław. Ruszył drugi etap budowy obwodnicy Leśnicy. Rozpoczęły się prace archeologiczne
Nowe torowisko przy ul. Kosmonautów zostanie przesunięte w stronę południową. Projekt zakłada również powstanie trasy pieszo-rowerowej. Pierwszy etap to też budowa kanalizacji deszczowej oraz innych sieci podziemnych wraz z odwodnieniem terenu.
Znów zaczniemy płacić bankom za prowadzenie konta - potwierdza wiceszef Związku Banków Polskich.
- Przebudowa ul. Kosmonautów składa się z trzech etapów. Zaczniemy od najważniejszego, czyli przebudowy torowiska, które będzie odsunięte na południe od już istniejącego (w stronę budowanego szpitala onkologicznego). Później czeka nas budowa jezdni południowej i na końcu jezdni północnej - wyjaśniał w kwietniu Piotr Wilkosz, przedstawiciel konsorcjum Bickhardt Bau Polska Sp. z o.o.
Umowę z wykonawcą podpisano pod koniec kwietnia. Wtedy też władze miasta pochwaliły się oficjalnie dokładną koncepcją budowy. Tranzyt ma zostać skierowany z obecnej drogi krajowej nr 94 na trasę omijającą osiedle Leśnica lub zostanie doprowadzony do ul. Granicznej, która prowadzi do Autostradowej Obwodnicy Wrocławia.
Obecnie na budowie pracuje kilkanaście osób oraz działają dwie koparki. Prace wykona konsorcjum firm: Bickhardt Bau Polska, Bickhardt Bau AG, Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych KBI, Zakład Sieci i Zasilania oraz Instal Lech. Inwestycja ma pochłonąć prawie 181,5 mln zł.