RegionalneWrocławWrocław. Rusza drugi etap inwestycji "Tramwaj na Nowy Dwór". Mieszkańcy nie mogą się doczekać

Wrocław. Rusza drugi etap inwestycji "Tramwaj na Nowy Dwór". Mieszkańcy nie mogą się doczekać

Jak poinformował prezydent Wrocławia, rozpoczęto właśnie drugi etap prac przy budowie TAT na Nowy Dwór. Trasa Autobusowa-Tramwajowa to największa inwestycja komunikacyjna miasta od 1949 roku. Aktualnie budowany odcinek prowadzi od Parku Biznesu do ulicy Rogowskiej.

Wrocław. Rusza drugi etap inwestycji "Tramwaj na Nowy Dwór". Mieszkańcy nie mogą się doczekać
Wrocław. Rusza drugi etap inwestycji "Tramwaj na Nowy Dwór". Mieszkańcy nie mogą się doczekać
Źródło zdjęć: © Facebook.com
Katarzyna Łapczyńska

18.12.2020 | aktual.: 02.03.2022 22:20

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Prezydent Wrocławia, Jacek Sutryk poinformował na swoim profilu na Facebooku o rozpoczęciu prac ziemnych na drugiej części inwestycji TAT. Obecnie wykonawca koncentruje się na robotach w sąsiedztwie ul. Babimojskiej. Drugi etap budowy trasy autobusowo-tramwajowej prowadzi od Parku Biznesu do ul. Rogowskiej. 

Wrocław. Rusza drugi etap inwestycji "Tramwaj na Nowy Dwór". Mieszkańcy nie mogą się doczekać

Trasa Autobusowo-Tramwajowa to największa inwestycja komunikacyjna Wrocławia od 1949 roku, kiedy to powstała trasa tramwajowa na Leśnicę. Budowa ma się zakończyć w 2023 roku, ale już wkrótce miasto planuje uruchomić odcinek od placu Orląt Lwowskich do ul. Śrubowej, który pozwoli rozpocząć remont na placu Jana Pawła II. 

Na wybudowanie odcinka do ul. Rogowskiej wykonawca ma 17 miesięcy. Koszt prac to ponad 80 mln złotych. 

Za sprawą Trasy Autobusowo-Tramwajowej osiedle Nowy Dwór, jedno z większych na terenie Wrocławia, zyska połączenie tramwajowe z centrum Wrocławia. Co najważniejsze, pojazdy nie utkną w korkach ze względu na specjalnie wytyczoną trasę.

Budowa TAT nie należy do najłatwiejszych m.in. ze względu na tory kolejowe w okolicy ul. Robotniczej. Dlatego w tym miejscu powstaje specjalny wiadukt, który pozwoli tramwajom i autobusom na uniknięcie kolizji. W ubiegłym tygodniu na placu budowy do góry powędrowały ostatnie dwa dźwigary (33,5 ton i 24 metrów oraz 35,5 ton i 25,2 metrów).

"Konstrukcja stalowa tego obiektu to ponad 150 metrów długości i waży 650 ton. Jak pogoda pozwoli przed świętami rozpoczniemy pierwsze betonowanie wiaduktu Zbrojenie konstrukcji to kolejne 160 ton. Obiekt kosztuje blisko 40 milionów złotych" - poinformował prezydent Jacek Sutryk.

Komentarze (0)