Trwa ładowanie...

Wrocław. Łącznik TAT przy Legnickiej wyremontowany. To oznacza kolejną inwestycję

MPK Wrocław zakończył remont torowiska przy ul. Złotoryjskiej. Dobiegły końca również prace przy przebudowanym odcinku od ul. Śrubowej do pętli Wrocławski Park Przemysłowy. W ten sposób miasto zyskały ważny łącznik, którym kierowane będą objazdy podczas kolejne inwestycji - remontu torowiska na pl. Jana Pawła II.

Wrocław. Łącznik TAT przy Legnickiej wyremontowany. To oznacza kolejną inwestycjęWrocław. Łącznik TAT przy Legnickiej wyremontowany. To oznacza kolejną inwestycjęŹródło: MPK Wrocław
d1ploq4
d1ploq4

Remont torowiska przy ul. Złotoryjskiej we Wrocławiu miał zakończyć się nieco wcześniej, ale plany ekipom budowlanym pokrzyżowało nietypowe odkrycie. Jak się bowiem okazało, w ziemi znajdowały się stare trumny z ciałami, przez co na teren inwestycji na jakiś czas wkroczyli archeolodzy.

Wrocław. Łącznik TAT przy Legnickiej wyremontowany. To oznacza kolejną inwestycję

MPK Wrocław przy ul. Złotoryjskiej wymieniło niespełna pół kilometra toru pojedynczego, przejazd tramwajowy w ciągu ulicy Strzegomskiej i sieć trakcyjną. Dodatkowo torowisko w tym miejscu będzie zielone - trawa została już wysiana i powoli rośnie.

- Zielone torowisko gwarantuje cichsze przejazdy tramwajów, zapobiega też wzbijaniu się pyłów z tłucznia. To wszystko oznacza większy komfort dla osób, które mieszkają w okolicy. Na tym zalety się nie kończą. Zielone torowiska przyczyniają się też do walki ze zmianami klimatu, ograniczając zjawisko tzw. miejskich wysp ciepła - mówi prezes MPK Wrocław, Krzysztof Balawejder.

Oskarżenia o mobbing w nyskiej policji. Nowe fakty ws. policjantki

Zakończenie remontu oznacza, że tramwaje mogą korzystać z pierwszego odcinka Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór. Torowisko wzdłuż ulicy Robotniczej, po którym pojadą tramwaje linii 23, stanowi właśnie jej część.

d1ploq4

- To pierwszy odcinek TAT, który idzie w śladzie dawnego torowiska wzdłuż ulicy Robotniczej prowadzącego do dawnej pętli przy Pafawagu, a dziś WPP. Przebudowa tego fragmentu kosztowała ponad 11,6 miliona złotych. Pieniądze na tę inwestycję pochodziły z budżetu gminy, jak i funduszy Unii Europejskiej - informuje Piotr Paś, prezes Wrocławskich Inwestycji.

- Niebawem będziemy gotowi z następnym odcinkiem od placu Orląt Lwowskich do ul. Śrubowej, który będzie już absolutną nowością w układzie komunikacyjnym miasta - dodaje Piotr Paś.

Trasa Autobusowo-Tramwajowa na Nowy Dwór ma powstać do końca 2023 roku. Za to już w najbliższych miesiącach ma zostać oddany do użytku wiadukt w ciągu TAT nad ul. Smolecką. To umożliwi przeprowadzenie objazdów na czas planowanych remontów w ciągu ul. Legnickiej i na pl. Jana Pawła II właśnie świeżo wyremontowanym torowiskiem przy ul. Złotoryjskiej.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d1ploq4
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1ploq4
Więcej tematów