Koronawirusowy chatbot dla Wrocławia
Jakich informacji wrocławianie potrzebują najbardziej? Tak jak mieszkańcy innych miast są złaknieni uspokajających wiadomości dotyczących pandemii i rozwiązań wprowadzanych w tej sprawie przez rząd i lokalne władze. Miasto uruchomiło właśnie system, który ułatwi zadanie osobom szukającym sprawdzonych informacji na temat koronawirusa - będzie można skorzystać z automatycznych rozwiązań.
24.03.2020 10:37
Magistrat pod wpływem potrzeb wymuszonych przez sytuację epidemiologiczną zmienił pierwotnie zakładaną koncepcję chatbota, dochodząc do wniosku, że wrocławianie w obliczu pandemii wirusa potrzebują konkretnych odpowiedzi w krótkim czasie, w godzinach nieograniczonych ramami urzędowego rytmu pracy.
Jak powiedział portalowi TuWrocław Radosław Michalski, dyrektor Biura Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego Wrocławia, dzięki chatbotowi można dowiedzieć się, jak zmienia się sytuacja i jakie rozwiązania wprowadza miasto. Całodobowy chatbot Urzędu Miejskiego Wrocławia można go znaleźć w specjalnym serwisie portalu www.wroclaw.pl i na fanpage’u Wroclawia. To pierwszy w kraju wirtualny samorządowy doradca uzupełniający wiedzę na temat epidemii. Pomaga sprawdzić bieżące informacje na temat koronawirusa i umożliwia zapisanie się na codzienne powiadomienia.
Komunikaty są konkretne i błyskawiczne, użytkownik nie czeka na odpowiedź, a regularne powiadomienia aktualizują wiadomości. Bot poradzi nie tylko jak ochronić się przed wirusem, ale wskaże właściwe działania na przypadek podejrzenia choroby. Pomoże również w sytuacjach kryzysowych, ułatwi kontakt z instytucjami służącymi pomocą psychologiczną i podpowie, jak i gdzie można zgłaszać zapotrzebowanie na zewnętrzną pomoc osobom podlegającym szczególnej ochronie - seniorom i osobom na kwarantannie nie mogącym liczyć na opiekę rodziny lub pomoc sąsiedzką.
To nie wszystko: od automatycznego konsultanta dowiemy się, jak w praktyce radzić sobie w czasach zarazy, gdzie zamówić jedzenie na wynos, jak spędzić czas w domu, gdzie szukać sieciowej rozrywki. Radosław Michalski zapewnił, że pracownicy magistratu ustalają na bieżąco, na jakie informacje jest największe zapotrzebowanie i stale aktualizują bazę wiadomości. Chatbot komunikuje się w języku polskim, ale ma także angielskie i ukraińskie menu.
Miejski koronawirusowy chatbot powstał we współpracy z KODA Bots, na bazie chatbota turystycznego, uruchomionego w serwisie VisitWroclaw.eu.