Dolny Śląsk. Samorząd zamierza promować region i firmy poza granicami Polski. Projekt wart 2 mln zł
Targi branżowe, misje gospodarcze i szeroka akcja informacyjna - tak Dolny Śląsk planuje pomóc lokalnym przedsiębiorcom w zaprezentowaniu swojej oferty na globalnym rynku. Pomoże w tym projekt promocji oferty gospodarczej regionu zaprezentowany przez wicemarszałka Grzegorza Macko. Projekt wart jest 2 mln zł.
Globalizacja gospodarki to wyzwanie dla wielu firm, a zdolność do zaprezentowania oferty na rynkach zagranicznych staje się kluczowym elementem budowania konkurencyjności przedsiębiorstw.
Dolny Śląsk. Samorząd chce promować region i firmy
- Cieszę się, że w dobie globalizacji możemy umożliwić ekspansję małym dolnośląskim przedsiębiorcom na rynki zagraniczne - mówi wicemarszałek Grzegorz Macko
Głównymi działaniami przewidzianymi do realizacji w projekcie są udział w wydarzeniach targowych oraz wspólne misje gospodarcze samorządu i biznesu. Przedsięwzięcie jest kontynuacją realizowanego już w latach ubiegłych projektu "Promocja gospodarcza województwa dolnośląskiego na rynkach krajowych i międzynarodowych". Bazując na wcześniejszych doświadczeniach i opiniach uczestników samorząd województwa wzmacnia swoją ofertę wsparcia dla działań proeksportowych i proinwestycyjnych.
ZOBACZ WIDEO: Lotos zniknie z rynku? Prezes Orlenu: inwestujemy w jedną markę
Całkowita wartość projektu, który realizowany będzie przez Wydział Rozwoju Gospodarczego, to prawie 2 mln zł, a wszystkie wydarzenia zaplanowane w jego ramach odbędą się w obecnym i przyszłym roku. Dzięki działaniom podjętym przez samorząd lokalne mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa z branż dolnośląskich regionalnych specjalizacji (żywności wysokiej jakości, aerospace oraz farmaceutyczno-kosmetycznej) zyskają szansę zaprezentowania swojej oferty na nowych rynkach.
Dolny Śląsk. Promocja w Paryżu, Bremie czy Buenos Aires
Firmy z Dolnego Śląska będą mogły się zaprezentować na targach dedykowanych poszczególnym branżom m.in. w SIAL w Paryżu, Space Tech Expo w Bremie oraz Polagra Food w Poznaniu. Dodatkowo zaplanowane zostały misje gospodarcze do Tel Awiwu, Kijowa oraz Buenos Aires, sprofilowane pod kątem promocji sektora kosmicznego, spożywczego i kosmetycznego.
Zarówno w ramach targów jak i misji gospodarczych istotnym elementem, oferowanym przedsiębiorcom będzie wsparcie przy organizacji spotkań B2B. Projekt zostanie sfinansowany dzięki funduszom europejskim. Kwota dofinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego przekroczy 1,6 mln złotych.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.