Dolny Śląsk. Nowa trasa rowerowa już gotowa. Kosztowała prawie 3 mln zł
Sześciokilometrowa ścieżka połączyła Książęcą Wieś i Gruszeczkę. Całkowity koszt projektu to 2,7 miliona złotych i w większości finansowany jest z funduszy unijnych, pochodzących z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego.
- Drogi rowerowe są ważnym elementem rozwoju turystyki na Dolnym Śląsku, dlatego razem z samorządami będziemy budować Cyklostradę Dolnośląską przebiegającą przez cały nasz region. Przesiadając się z samochodu na rower dbamy nie tylko o nasze zdrowie, ale również o środowisko - mówi marszałek Cezary Przybylski.
Dolny Śląsk. Nowa trasa rowerowa już gotowa. Kosztowała prawie 3 mln zł
Nowo powstały odcinek to kolejny element powstającej Cyklostrady Dolnośląskiej - największego projektu rowerowego realizowanego w naszym regionie. Jej głównym celem jest poprawa dostępności transportowej w województwie.
Trasy rowerowe pełnią nie tylko funkcję rekreacyjną, ale poprawiają możliwości mobilności mieszkańców. Dzięki temu będą służyć zarówno rekreacji, turystyce, jak i codziennej komunikacji. Otwarta trasa była jednym z bardziej oczekiwanych odcinków w tej części Dolnego Śląska ponieważ łączy dwie urokliwe trasy - żmigrodzką i milicką.
Niepokojące prognozy na wakacje. W Bałtyku szykuje się duży zakwit sinic
Wrocław. Cyklostrada Dolnośląska to efekt wielu lat pracy
Projekt Cyklostrady Dolnośląskiej jest efektem prac planistycznych, które trwały w ostatnich czterech latach. W 2017 roku zarząd województwa dolnośląskiego przyjął Dolnośląską Politykę Rowerową, której podstawowym celem jest wzrost udziału ruchu rowerowego w transporcie na terenie województwa.
Rok później podpisano list intencyjny w sprawie Blue Velo - szlaku odrzańskiej trasy rowerowej przebiegającej wzdłuż rzeki od granicy czeskiej aż do Bałtyku. Dokument podpisano podczas Rowerowego Forum Metropolitalnego zorganizowanego m.in. przez urząd marszałkowski i Instytut Rozwoju Terytorialnego.
Trasa Blue Velo nawiązuje do modelu długodystansowych szlaków rowerowych prowadzonych wzdłuż dolin rzecznych, takich jak np. Łabska Trasa Rowerowa czy ścieżka wzdłuż Dunaju. Dzięki intensywnemu ruchowi turystycznemu trasy te stanowią ważny czynnik rozwoju społeczno-gospodarczego obszarów, przez który przebiegają, przynosząc im wymierne korzyści ekonomiczne.
Podlegający marszałkowi województwa Instytut Rozwoju Terytorialnego zaangażowany jest w szereg projektów związanych z tematyką rowerową. Są wśród nich "Koncepcja transportu zeroemisyjnego w województwie dolnośląskim - mobilność rowerowa w codziennych dojazdach Dolnoślązaków", czy koncepcja dotycząca standardów projektowych i wykonawczych dla powstającej w regionie infrastruktury rowerowej. Szczególnie ważna jest ta ostatnia inicjatywa, ponieważ to ona określa sposób projektowania i budowy przyszłych tras.