Trwa ładowanie...
d4k7tnf

Wpadka rosyjskiego MSZ. Jeden z pracowników pomylił adresatów i wysłał tajne zalecenia do japońskiej gazety

• "Echo Moskwy": rosyjskie MSZ omylnie wysłało tajne zalecenia
• W wiadomości e-mail MSZ Rosji zalecało, by nie udzielać wywiadów gazecie "Sankei Shimbun"
• Wiadomość trafiła do moskiewskiego biura japońskiej gazety
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Rosyjski minister spraw zagranicznych Siergiej Ławrow
Rosyjski minister spraw zagranicznych Siergiej Ławrow (AFP, Fot: KIRILL KUDRYAVTSEV)
d4k7tnf

"Echo Moskwy" informuje o sporym błędzie pracowników rosyjskiego ministerstwa spraw zagranicznych. Wydano tam rozporządzenie, by nie udzielać wywiadów i nie rozmawiać z japońską gazetą "Sankei Shimbun", która wielokrotnie krytykowała działania Kremla.

Argumentowano, że redakcja dziennika "wielokrotnie zniekształcała fakty" o Rosji i "podawała informacje na temat Rosji w negatywnym świetle".

Jednak osoba odpowiedzialna za wysłanie wiadomości, pomyliła adresy i takie zalecenie trafiło prosto do biura "Sankei Shimbun" w Moskwie.

d4k7tnf

Ponieważ mail trafił do "Sankei", redakcja przygotowała odpowiedź, w której odnosi się do zarzutów zawartych w zaleceniach rosyjskiego MSZ. Dziennikarze dziennika oświadczyli, że zarzuty są bezpodstawne. Oprócz tego, zakpili z Rosjan, wyrażając zaniepokojenie, że "ministerstwo spraw zagranicznych Rosji popełnia takie elementarne błędy, jak wysłanie oficjalnego dokumentu na niewłaściwy adres".

Na razie rosyjskie MSZ nie odniosło się do sprawy.

d4k7tnf

Podziel się opinią

Share
d4k7tnf
d4k7tnf
Więcej tematów