WP i Onet na czele polskich portali
Według badania OBOP, przeprowadzonego w
styczniu i lutym, dostęp do Internetu ma 21,8% Polaków, ale
regularnie, przynajmniej raz w miesiącu, korzysta z niego 15,6%.
3,1% respondentów chciałoby uzyskać dostęp do Internetu w ciągu najbliższych sześciu miesięcy.
Najbardziej znanymi witrynami internetowymi są: Onet (jego tzw. spontaniczną znajomość zadeklarowało 66% badanych, a wspomaganą 91% badanych), Wirtualna Polska (odpowiednio: 56% i 89%), Interia (28% i 57%) oraz Gazeta (24% i 47%).
W rankingu witryn, z których internauci korzystali kiedykolwiek, na pierwszym miejscu jest także Onet (81%), potem Wirtualna Polska (72%), Interia (35%) i Gazeta (33%).
W ostatnim miesiącu przed badaniem 67% respondentów odwiedziło stronę Onetu, 55% weszło na stronę Wirtualnej Polski, Interii - 21%, a Gazety - 19%.
Podobnie kształtuje się ranking witryn, z których internauci korzystali najczęściej: Onet (48%), Wirtualna Polska (28%), Wyborcza (15%) i Interia (9%).
Z rocznego raportu OBOP wynika, że w 2001 r. zakupy przez Internet robiło 12% internautów. Oznacza to, że w 2001 r. blisko pół miliona użytkowników sieci odwiedziło i skorzystało z oferty prezentowanej w sklepach internetowych.
Ponad 6% internautów ma konta osobiste w bankach internetowych. (and)