Woś: polskie rolnictwo potrzebuje promocji w UE
Polskie rolnictwo potrzebuje promocji. Jej brak wpływa na obniżenie konkurencyjności rolnictwa na rynkach europejskich - uważa prof. Augustyn Woś z Instytutu Ekonomiki
Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej.
19.05.2002 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Nowoczesny marketing jest kosztowny, ale według mnie nie ma lepszej drogi promocji. Polscy eksporterzy będą zmuszeni w przyszłości płacić wysokie koszty wejścia na rynki europejskie - powiedział prof. Woś.
Według niego, proces integracji Polski z Unią Europejską będzie bardzo trudny. Europa Zachodnia wspomaga swoje rolnictwo przez dziesiątki lat, natomiast polskie rolnictwo było w tym czasie drenowane - powiedział.
Unia oczekuje od nas większego zaangażowania finansowego i technicznego niż to, na jakie nas stać. To źródło sporu i konfliktu pomiędzy stronami. Niekorzystna dla negocjacji jest również atmosfera, która powstała wokół spraw dotyczących rolnictwa - dodał profesor.
Unia zdecydowała, że Polska w pierwszym roku członkostwa otrzyma zaledwie 25% dopłat przyznawanych rolnikom z obecnych krajów członkowskich Unii.(miz)