Kłopoty Wizz Aira. UOKiK stawia zarzuty ws. pasażerów

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów postawił zarzuty liniom lotniczym Wizz Air. Chodzi o nieprzestrzeganie przez przewoźnika 14-dniowego terminu odpowiadania na reklamacje składane przez pasażerów. Zarzuty dotyczą też zamieszczania wprowadzających w błąd informacji o ograniczeniu odpowiedzialności przewoźnika.

An Airbus A321-271NX from Wizz Air is on the runway ready to take off from Barcelona airport in Barcelona, Spain, on October 8, 2024. (Photo by Joan Valls/Urbanandsport/NurPhoto via Getty Images)Wizz Air z zarzutami
Źródło zdjęć: © GETTY | NurPhoto
oprac.  JUL
2

UOKiK poinformował o wpływających skargach na postępowanie linii Wizz Air w sprawie reklamacji na uszkodzony podczas lotu bagaż. "Prezes UOKiK postawił spółce Wizz Air Hungary z siedzibą w Budapeszcie zarzuty naruszania zbiorowych interesów konsumentów" - podano w komunikacie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Przez telefon mogli stracić życie. Nagrania z Łodzi dają do myślenia

Reklamacje bez odpowiedzi

Klienci skarżą się na brak reakcji ze strony Wizz Air oraz trudności w kontakcie z firmą PS. Service, która obsługuje te reklamacje. Podróżni nie otrzymują odpowiedzi w ustawowym terminie 14 dni.

"Codziennie dzwonię pod wskazany numer (ok. 30 razy dziennie) i nikt nie odbiera połączeń od ponad 2 tygodni". "Postąpiłem zgodnie z wytycznymi otrzymanymi na lotnisku. Jednakże przez ponad pół roku nie otrzymałem nawet informacji, że moje zgłoszenie zostało przyjęte" - urząd podaje przykłady zgłoszeń klientów.

Odpowiedzialny jest przewoźnik

Zgodnie z prawem, Wizz Air odpowiada za proces reklamacji, mimo korzystania z podwykonawcy. UOKiK podkreśla, że linia lotnicza nie nadzoruje prawidłowo działań PS. Service, co prowadzi do opóźnień i problemów dla konsumentów.

Kolejnym zarzutem pod adresem linii lotniczych jest przekazywanie pasażerom mylących informacji o odpowiedzialności Wizz Air za bagaż. UOKiK przypomina, że Konwencja Montrealska nie pozwala na ograniczenie odpowiedzialności przewoźnika w przypadku szkód. Wizz Air wyłącza swoją odpowiedzialność w sytuacjach, które uznaje za wynikające z wad bagażu lub jego normalnego zużycia - stwierdza urząd.

Jeśli zarzuty się potwierdzą, Wizz Air grozi kara do 10 proc. obrotów za każdą z zakwestionowanych praktyk. Prezes UOKiK monitoruje praktyki również innych linii lotniczych. Niedawno wszczął postępowanie wobec Enter Air.

Źródło: UOKiK, TVN24

Wybrane dla Ciebie

Pociągiem do Włoch? Minister zapowiada nowe połączenia
Pociągiem do Włoch? Minister zapowiada nowe połączenia
Czołgi na ulicach USA. Defilada z okazji urodzin Trumpa
Czołgi na ulicach USA. Defilada z okazji urodzin Trumpa
Irak apeluje do USA. Izrael narusza przestrzeń powietrzną kraju
Irak apeluje do USA. Izrael narusza przestrzeń powietrzną kraju
Eskalacja na Bliskim Wschodzie. Ataki na Teheran i północ Izraela
Eskalacja na Bliskim Wschodzie. Ataki na Teheran i północ Izraela
Izraelski atak na Huti. Mieli jeden cel
Izraelski atak na Huti. Mieli jeden cel
Przełomowy komunikat z frontu. Zełenski mówi o wyzwoleniu Andrijiwki
Przełomowy komunikat z frontu. Zełenski mówi o wyzwoleniu Andrijiwki
Wielka Brytania wysyła samoloty na Bliski Wschód. Wskazali priorytet
Wielka Brytania wysyła samoloty na Bliski Wschód. Wskazali priorytet
Trump zabrał głos po rozmowie z Putinem
Trump zabrał głos po rozmowie z Putinem
Bosak prezesem Ruchu Narodowego. Przedstawił swoją wizję państwa
Bosak prezesem Ruchu Narodowego. Przedstawił swoją wizję państwa
"Poważne zagrożenie dla Ukrainy". Zełenski wskazał na Iran
"Poważne zagrożenie dla Ukrainy". Zełenski wskazał na Iran
Sienkiewicz i Sikorski komentują sprawę wycieku rozmów. Padły mocne słowa
Sienkiewicz i Sikorski komentują sprawę wycieku rozmów. Padły mocne słowa
"System, a nie wypadki". Polityk KO chce ponownego przeliczenia głosów
"System, a nie wypadki". Polityk KO chce ponownego przeliczenia głosów