Wiemy, ile kosztowała kampania Jakiego. "Przelicytował" Trzaskowskiego
Wszystkie działania związane z kampanią Patryka Jakiego przed wyborami na prezydenta Warszawy pochłonęły łącznie 1,8 mln zł - donosi Radio Zet. Sztab zwycięzcy wyborczego wyścigu w stolicy Rafała Trzaskowskiego wydał półtora miliona zł.
15.02.2019 | aktual.: 15.02.2019 17:40
Według informacji rozgłośni, sztab Jakiego wydał 30 tysięcy złotych za wyjazd kandydata do stolicy Bułgarii, Sofii. Wiceminister sprawiedliwości pojechał tam, aby przyjrzeć się funkcjonowaniu bułgarskiego metra, które podczas kampanii stawiał jako punkt odniesienia dla warszawskiego systemu podziemnych kolei.
Kolejne 100 tys. wydano na "Jaki Cafe" - kawiarnię, w której wyborcy mogli spotkać swojego kandydata oraz zapoznać się z jego programem. Połowę tej kwoty pochłonęła kampania "Budzimy Warszawę", podczas której Jaki rozdawał mieszkańcom stolicy kawę.
30 tys. złotych sztab Jakiego przeznaczył na koncert rapera HCR, znanego z telewizyjnego show "Must Be The Music", który odbył się na Pradze Północ. Podczas występu artysta wykonał m.in. inspirowany historią polityka utwór "Stałem pod blokiem”.
Podczas gdy Jaki postawił na wydarzenia społeczne oraz reklamę w mediach społecznościowych, sztabowcy Trzaskowskiego skupili się na billboardach. Zespół kandydata Zjednoczonej Prawicy wydał na nie 600 tys. zł, natomiast sztab reprezentanta PO 800 tys.
Jak podawała Wirtualna Polska tuż po wyborach w końcówce października ub. roku, szacowane wydatki na kampanię Trzaskowskiego wahały się w granicach 1-1,5 mln zł. Kwota poświęcona na promocję Jakiego znacznie przerosła oczekiwania. W zakulisowych rozmowach padała bowiem suma ok. 700 tys. zł.
Jak wyliczyło Radio Zet, kampania Trzaskowskiego okazała się znacznie bardziej efektywna - głos na kandydata PO "kosztował" 3 zł, natomiast przekonanie jednego Warszawiaka, by poparł Jakiego wymagało inwestycji rzędu 7 zł.
Źródło: Radio Zet
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl