Wielka Brytania zakazuje reklam niezdrowej żywności
Kierowana do dzieci telewizyjna reklama niezdrowej żywności znanej na całym świecie pod anglojęzyczną nazwą junk food - tłustych, kalorycznych potraw, przesłodzonych napojów itp. - będzie od przyszłego roku zakazana w Wielkiej Brytanii - poinformował urząd kontroli mediów Ofcom.
22.02.2007 | aktual.: 22.02.2007 18:01
Decyzja ta jest elementem walki z otyłością brytyjskich dzieci. Z danych resortu zdrowia wynika, że nadwaga lub otyłość jest problemem 32% chłopców i 31% dziewczynek w wieku od 2 do 15 lat i że małych grubasów wciąż przybywa.
Zgodnie z decyzjami Ofcom reklama potraw i napojów z dużą zawartością tłuszczu, soli i cukru nie będzie mogła być adresowana do dzieci.
Organizacje konsumenckie domagają się nawet całkowitego zakazu reklamowania potraw i napojów typu junk food w telewizji przed godz. 21.00, ale tak daleko Ofcom na razie nie idzie. Nadawcy natomiast narzekają, ponieważ ograniczenia w reklamie pozbawią ich sporych dochodów.