Wiele modeli aut w jednym salonie - Centrum Motoryzacyjne Toruńska
Świat się zmienił. Zmieniło się także oblicze rynku motoryzacyjnego.
Teraz każdemu z nas przysługuje przywilej porównania i prawo wyboru. Przywilej porównania wielu modeli samochodów różnych koncernów w jednym miejscu i prawo wyboru wymarzonego auta.
30.10.2006 22:21
Takie możliwości daje Centrum Motoryzacyjne Toruńska – pierwszy, nie tylko w Warszawie, prawdziwie wielomarkowy salon samochodowy. W jednym budynku znajdują się trzy salony: Fiat Euromobil, Nissan Japan Motors i Suzuki Japan Motors. Zlokalizowane w bezpośrednim sąsiedztwie salonu Ford OMC Motors, tworzą razem Centrum Motoryzacyjne Toruńska.
Właśnie tu, Grupa PGD stworzyła jedyną w swoim rodzaju możliwość zapoznania się z czterdziestoma modelami samochodów osobowych, terenowych i dostawczych czterech różnych marek. I to zapoznania bliskiego, obejmującego oczywiście także jazdę testową.
Centrum Motoryzacyjne Toruńska oferuje równocześnie wszystkie usługi dodatkowe związane z zakupem samochodu: odkup samochodu używanego, szeroką ofertę kredytową, leasingową i ubezpieczeniową, a także sprzedaż akcesoriów. Na miejscu znajdują się także stacje serwisowe wszystkich czterech marek – Fiata, Forda, Nissana i Suzuki.
Idea
Mimo, że prawodawstwo Unii Europejskiej liberalizujące rynek motoryzacyjny obowiązuje już prawie trzy lata, multisalony oferujące samochody różnych koncernów, wciąż należy uznawać za unikatowe. Nie tylko w Polsce. A jest to rozwiązanie ze wszech miar korzystne dla klientów i – czego nie kryje Prezes Grupy PGD Adam Pietkiewicz – także dla dealerów oraz producentów.
W salonie wielomarkowym, podobnie jak w tradycyjnym – jednomarkowym, klient ma znaleźć kompleksową obsługę: zakup samochodu, za gotówkę, w leasingu lub w kredycie; ubezpieczenie pojazdu; możliwość zakupienia akcesoriów i oczywiście także serwis.
W Centrum Motoryzacyjnym Toruńska będzie można także zostawiać samochody w rozliczeniu. Ale tylko salon wielomarkowy daje klientowi możliwość bezpośredniego porównania w jednym miejscu kilku samochodów z tego samego segmentu. Warto w tym miejscu zauważyć, że odwiedzający Centrum Motoryzacyjne Toruńska będą mieli do dyspozycji aż 30 samochodów do jazd próbnych. Zdaniem Adama Pietkiewicza salon wielomarkowy ma jeszcze jedną zaletę: Klienci salonów jednomarkowych mogą czasem odnosić wrażenie, że dealer chce im sprzedać samochód za wszelką cenę. W multisalonie ma być zupełnie inaczej. Cztery marki w jednym obiekcie to z pewnością wyzwanie dla dealera, ale jednocześnie czterokrotnie większy wybór dla klientów – przekonuje Adam Pietkiewicz.
Jeżeli chodzi o korzyści dealera, to zaczynają się one już od niższego kosztu zakupu działki. Do tego dochodzi m.in. niższy poziom kosztów stałych, jak choćby koszt utrzymania obiektu w przeliczeniu na jedno sprzedane auto. A ponieważ klienci doceniają możliwość wyboru, sprzedaż rośnie. Przedstawiciele Grupy PGD mogą to stwierdzić na podstawie doświadczeń, jakie firma ma z trzymarkowym salonem w Słowacji oraz dwumarkowymi dealerstwami Japan Motors w Bielsku-Białej, Chorzowie i Krakowie. W ich przekonaniu wszystkie dotychczasowe doświadczenia mają sprawić, że CMT w Warszawie będzie salonem modelowym.
Natomiast dla producenta salon wielomarkowy oznacza: · Większą liczbę klientów przyciąganych specyfiką miejsca; · Stabilność finansową dealera nawet w przypadku chwilowego załamania rynku danej marki; · Klientów w salonie nawet w przypadku małych wydatków na reklamę; · Możliwość dotarcia do grup klientów nie będących grupą docelową danej marki; · Bezpośredni dostęp do opinii klientów o marce i tym samym możliwość szybkiej poprawy oferty.
Wbrew pozorom, producenci zyskują na tym bardzo dużo.
Standardem obsługi i poziomem sprzedaży w salonach Japan Motors przekonaliśmy już do wielomarkowości Nissana i Suzuki – dowodzi Adam Pietkiewicz. Bardzo nas cieszy, że do tej idei przyłączyły się tak popularne w Polsce Fiat i Ford. Jesteśmy przekonani, że razem uda nam się zbudować nową jakość na rynku motoryzacyjnym, która zyska uznanie klientów. Obiekt
Nowy obiekt powstał na terenach przy Trasie Toruńskiej, jednej z głównych dróg wylotowych ze stolicy. W bezpośrednim sąsiedztwie, od końca 2001 roku działa tam OMC Motors – salon i serwis samochodów marki Ford, także należący do Grupy PGD. To bardzo dobra lokalizacja – stwierdza Wojciech Kordalewski, Dyrektor Regionu Mazowieckiego Grupy PGD – choć sporo tu budynków, które musieliśmy przebudować, a nieco za mało miejsc parkingowych. Uznaliśmy jednak, że bardziej racjonalnym rozwiązaniem od szukania nowej lokalizacji, będzie powiększenie dotychczasowej działki i połączenie czterech dealerstw w jednym Centrum Motoryzacyjnym.
Budowa trwała od kwietnia. W okresie największego nasilenia robót pracowało na niej jednocześnie 110 osób. Inwestycja kosztowała 4 mln Euro (ponad 15,5 mln zł), a najważniejszym jej obiektem jest budynek salonu i serwisu trzech marek – Fiata, Nissana i Suzuki.
Długość nowego salonu to 75 metrów, a jego powierzchnia to 4500 m2. Wielkość powierzchni ekspozycyjnej wynosi około 1800 m2, co pozwoli na prezentację co najmniej 40 samochodów. O skali przedsięwzięcia może świadczyć jeszcze jedna liczba – 20 kilometrów położonego kabla logicznego. Mimo, że salon jest z założenia wielomarkowy, musiał spełniać standardy obiektowe każdego z importerów Wszystkie marki mają odrębne wejścia, a powierzchnie ekspozycyjne odróżnia kolor płytek podłogowych – tłumaczy Wojciech Kordalewski. Ale zaraz dodaje – Na szczęście importerzy przekonani do idei wielomarkowości wykazują się odpowiednią dozą elastyczności.
Także w serwisie dla każdej z marek przewidziano odrębne bramy wjazdowe i recepcje, zgodne z wymogami importerów. W serwisie może być obsługiwanych jednocześnie 17 samochodów, a powierzchnia magazynu części wynosi ponad 400 m2.
Na terenie Centrum Motoryzacyjnego Toruńska znajduje się jeszcze jeden ważny obiekt – budynek działu przygotowania samochodów do sprzedaży, gdzie będą doposażane wg życzeń klienta samochody wszystkich czterech marek.
Docelowo w Centrum Motoryzacyjnym Toruńska ma znaleźć zatrudnienie ponad 200 osób.
Grupa PGD – Informacja ogólna
Grupa PGD to powiązane kapitałowo i organizacyjnie firmy z branży motoryzacyjnej − pierwsza, i wciąż jedyna, polska grupa dealerska. W jej skład wchodzą autoryzowane dealerstwa Forda w Polsce – Multexim w Katowicach, Euro Car i Partner w Krakowie, OMC Motors w Warszawie oraz dwumarkowe salony Japan Motors, w Bielsku-Białej, Chorzowie i dwa w Krakowie, prowadzące sprzedaż samochodów marek Nissan i Suzuki. Grupa PGD była pierwszym polskim dealerem, który utworzył salon samochodowy za granicą. Działający w Bańskiej Bystrzycy (Słowacja) Euromotor jest autoryzowanym wielomarkowym salonem prowadzącym sprzedaż samochodów Ford, Skoda i Volvo.
19 października 2006 roku, otwierając Centrum Motoryzacyjne Toruńska, Grupa PGD poszerzyła swoją ofertę w Warszawie o marki Fiat, Nissana i Suzuki.
Systematycznie rośnie udział Grupy PGD w sprzedaży nowych samochodów w Polsce. W 2003 roku wyniósł on 1,06%, w 2004 − 1,39%, a w 2005 już 1,68%.
Ważnym podmiotem w Grupie PGD jest sieciowa wypożyczalnia samochodów osobowych i dostawczych Express, która jest liderem wśród wypożyczalni samochodów w Polsce. Express dynamicznie działa również na rynku wynajmu długoterminowego – Fleet Management. Na koniec czerwca 2006 roku Express posiadał 3266 samochodów własnych i zarządzanych, szesnastu marek. Oddziały Express zlokalizowane są w Bielsku-Białej, Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Warszawie oraz Wrocławiu.