PolskaWarszawiacy chcą kupować w niedzielę

Warszawiacy chcą kupować w niedzielę

55% mieszkańców stolicy uważa, że
zakaz handlu w niedzielę i dni świąteczne nie powinien być
wprowadzony w żadnej formie - wynika z sondażu przeprowadzonego
na zlecenie władz Warszawy.

23% badanych jest zdania, że handel w niedzielę i święta powinien być dopuszczony, ale w ograniczonym czasie. Blisko co dziesiąty mieszkaniec Warszawy (9%) opowiada się za całkowitym zakazem handlu dla wszystkich placówek handlowych na terenie stolicy. Nieco ponad jedna dziesiąta respondentów (12%) chciałaby zakazu niedzielnego handlu tylko w hipermarketach.

Dwie trzecie warszawiaków (67%) uważa, że przy podejmowaniu decyzji o wprowadzeniu - lub nie - zakazu handlu w niedziele i święta należy kierować się interesem konsumentów. Jedna trzecia badanych (30%) uważa, że grupą, której interes powinien być brany pod uwagę, są pracownicy hipermarketów. Dziesięciokrotnie rzadziej (3%) pojawia się odpowiedź, że najważniejsze są interesy właścicieli sklepów.

Z badań wynika, że kwestia opinii dotyczących handlu uwarunkowana jest przede wszystkim stosunkiem do wiary i poglądami politycznymi.

Wśród osób, określających się jako niewierzące, ponad trzy czwarte (76%) opowiada się przeciwko wprowadzeniu zakazu. Wśród wierzących, ale niepraktykujących, - 69%, natomiast wśród wierzących i regularnie praktykujących - 42%.

Za niewprowadzeniem zakazu opowiada się ponad dwie trzecie zwolenników centrolewicy (69%) oraz blisko dwie trzecie (65%) sympatyków lewicowej opcji politycznej. Wśród zwolenników prawicy i centroprawicy odsetki wskazań wynoszą odpowiednio 46 oraz 53%.

78% mieszkańców stolicy uważa, że prowadzenie przez placówki handlowe działalności w niedzielę i święta jest korzystne dla konsumentów. Powszechna jest opinia (86% badanych), że handel ten jest korzystny dla właścicieli sklepów.

Badanie zrealizowano w dniach od 11 do 14 września na reprezentatywnej próbie 1004 mieszkańców stolicy w wieku 15 lat i więcej. Sondaż zrealizowano przy wykonaniu techniki CATI (wywiady telefoniczne wspomagane komputerowo). Wykonawcą projektu była agencja badawcza Expert Monitor.

Źródło artykułu:PAP

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)