RegionalneWarszawaZTM: Nie wszystkie bilety trzeba zwracać!

ZTM: Nie wszystkie bilety trzeba zwracać!

Które stare bilety trzeba zwracać, a których nie? Do kiedy można to robić? Sprawdźcie!

ZTM: Nie wszystkie bilety trzeba zwracać!

W Punktach Obsługi Pasażerów ZTM pojawia się coraz większa liczba pasażerów, którzy przynoszą do zwrotu stare bilety „kartonikowe”. Przypominamy zatem, że części z nich zwracać nie trzeba! - infromuje ZTM .

Nie trzeba zwracać biletów jednorazowych, 20-minutowych oraz dobowych ważnych tylko w pierwszej strefie biletowej.Ich ceny nie zmieniają się i będzie można z nich korzystać (kasować je) do końca 2014 r. Oczywiście kasując stary bilet jednorazowy należy pamiętać, że stanie się on biletem przesiadkowym ważnym przez 75 minut (bilet ważny tylko w pierwszej strefie za 4,40 zł) lub 90 minut (ważny w obu strefach za 7 zł).

Zwracać należy za to bilety, których ceny zmieniły się (dobowy ważny w obu strefach biletowych), lub te, które z taryfy zostały wycofane (40-, 60-minutowe, 3-dniowe).

Warto też przypomnieć, że stare bilety będą przyjmowane do zwrotu do końca czerwca. Nie ma więc potrzeby by oddawać je już teraz i stać w kolejce w okresie, w którym tak wielu warszawiaków składa wniosek o wydanie hologramu Karty Warszawiaka .

Obowiązujące zasady dotyczące zwrotów „starych”, niewykorzystanych biletów są wyjściem na naprzeciw oczekiwaniom pasażerów. Ułatwiają oddawanie „starych” biletów osobom, którym pozostało ich niewiele.

Bilety nieskasowane lub nieaktywowane (wszystkie rodzaje oprócz biletu jednorazowego pojazdowego) o wartości nieprzekraczającej 100 zł można zwracać „od ręki”, bez żadnych formalności. Warto przypomnieć, że w ubiegłym roku – po wejściu w życie poprzedniej taryfy– w czasie przyjmowania zwrotów biletów obowiązywał niższy próg kwotowy. „Od ręki” były przyjmowane bilety o wartości do 50 zł.

Zwroty o wartości przekraczającej 100 zł, ale w liczbie mniejszej niż 250 sztuk, są przyjmowane jedynie po podpisaniu odpowiedniego oświadczenia i okazaniu dokumentu tożsamości lub zwrocie dokumentu zakupu. Biletów w liczbie większej niż 250 sztuk nie można zwracać. Mogą one zostać jedynie wymienione – za ewentualną dopłatą – na bilety z nowej taryfy. Wymiana jest możliwa jedynie w Punkcie Obsługi Pasażerów ZTM na Młocinach.

Bilety można zwracać we wszystkich Punktach Obsługi Pasażerów ZTM (przy ul. Żelaznej, na stacjach metra: Imielin, Służew, Centrum – 2 punkty, Świętokrzyska, Ratusz Arsenał, Dworzec Gdański, Plac Wilsona, Marymont, na Węźle Komunikacyjnym Młociny, na pętli autobusowej przy Dworcu Wschodnim od strony ul. Lubelskiej oraz na Lotnisku Chopina) bez opłaty manipulacyjnej. Jest ona pobierana za to w przypadku zwrotów aktywowanych wcześniej biletów długookresowych, dlatego – zamiast oddawać – najlepiej będzie je wykorzystać.

Zwrotu biletu imiennego zakodowanego na spersonalizowanej Warszawskiej Karcie Miejskiej może dokonać tylko właściciel karty lub osoba przez niego upoważniona (na podstawie pisemnego upoważnienia). Ponadto bilet zostanie przyjęty do zwrotu pod podpisaniu przez osobę zwracającą odpowiedniego oświadczenia i okazaniu dokumentu tożsamości lub zwrocie dokumentu zakupu.

Obraz
podwyżka cenkolejkakolejki
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)