Zmiany w komunikacji na Białołęce. Mieszkańcy czatowali z dyrektorem ZTM
Szef ZTM odpowiadał na pytania warszawiaków
Mieszkańcy Białołęki mogli wyrazić swoje zdanie w sprawie planowanych zmian w komunikacji na terenie dzielnicy. W tym celu zorganizowano czat z dyrektorem ZTM.
Warszawiacy mogli podzielić się swoją opinią i zgłosić własne propozycje oraz uwagi. Dyrektor ZTM , Wiesław Witek starał się odpowiedzieć na każde pytanie. Co interesowało mieszkańców? Przede wszystkim zwracano uwagę na propozycje likwidacji niektórych linii. Większość osób sprzeciwia się takiemu rozwiązaniu. Część chciała również, aby rozważono pozostawienie bezpośredniego autobusu do centrum miasta. Jak reagował szef ZTM ? W większości przypadków mieszkańcom nie udało się go przekonać i ZTM pozostał przy swoich propozycjach.
Poniżej publikujemy najciekawsze pytania i odpowiedzi, które padły podczas czatu zorganizowanego przez ZTM:
983046: Kategorycznie nie zgadzam się na zmianę trasy linii 735 z końcowego przystanku metro Marymont na Żerań FSO. Obecnie czas podróży z Zegrza do Centrum zajmuje 57 min. Gdyby nastąpiła zmiana czas ten wydłużył by się o 30 min - co za tym idzie tłumaczenie o udogodnieniach dla pasażerów jest w zupełności bezsensowe i jest kompletną bzdurą ! Takie brednie może mówić tylko ten człowiek który nigdy nie podróżował tą trasą.
Wieslaw_Witek: Czas podroży 705 z przesiadką do metra do centrum jest jedynie o kilka minut dłuższy niż z przesiadką na Żeraniu do tramwaju 18 lub 20.
283820: Linia 101 to dobry pomysł ale wypadałoby też dać coś w zamian na Tarchomin
Wieslaw_Witek: Utrzymanie kursowania linii 101 i E-8 spowoduje brak możliwości poprawy obsługi wschodniej Białołęki.
Act_Now: Dlaczego rozmawiamy tylko o godzinach szczytu? Transport zbiorowy ma też funkcję komunikacyjną poza nimi. 518 na długiej trasie dowozi nas do teatrów, kin, muzeów. Na debaty, do urzędów, na dworzec. Ma pełno istotnych funkcji, bez których najbiedniejsi czy osoby z wózkiem/na wózku będą odcięte od tych usług, bo przesiadki wołają o pomstę do nieba (estakady, długie przejścia, schody bez poręczy!). Dla Żerania i części Tarchomina 518 to jedyny sposób na uczestnictwo w życiu miasta. Proszę o pozostawienie 518 na długiej trasie. Bielany mają dwie linie do samego Wilanowa, a my nie możemy nawet mieć do centrum? To dzielenie warszawiaków na kategorie.
Wieslaw_Witek: Najszybszy dojazd do centrum miasta zapewni z Nowodworów linia 2 z przesiadka do metra o każdej porze dnia i tygodnia.
387995: Również poproszę o odpowiedź na pytanie, które już padło, czy jest możliwość skrócenia linii 518 Tylko o odcinek Świętokrzyskiej skoro on się korkuje? Tak żeby zostało połączenie z Krakowskim Przedmieściem. Można puścić 518 do Placu Trzech Krzyży jak kiedyś jeździł. Mieszkańcy będą zadowoleni i ZTM też bo w skali kursu odzyska np. jeden autobus w związku z krótszą i bardziej przewidywalną trasą. Wilk syty i owca cała. Panie Dyrektorze jest taka możliwość?
Wieslaw_Witek: Było już wiele głosów w tej sprawie. Analizujemy taką możliwość.
928250: Czy ZTM bierze pod uwagę dane demograficzne i wyniki ze swoich badań dla przystanku Konwaliowa? Skoro obecnie ludzie nie mieszczą się do 518, 705 i 735 też są przepełnione, to jak mają się zmieścić tylko do 518?
Wieslaw_Witek: Propozycje są dostosowywane do zmieniającej się liczby pasażerów i uwzględniają liczbę posiadanego taboru.
Ostrodzka: Nie zabierajcie ul. Ostródzkiej autobusu 132. My studenci, uczniowie i wszyscy mieszkańcy również potrzebujemy dojazdu do Ośrodka kultury na Białołęce oraz Zielonej Białołęki. Nie jesteśmy jakimś odludziem. Rozumiem problem Derbów ale może trzeba pomyśleć o jakimś dodatkowym autobusie dla nich. Ul. Ostródzka również się rozrasta i potrzebuje dojazdu do Głębockiej.
Wieslaw_Witek: Z Ostródzkiej do metra Marymont proponujemy linie 134 bez wjazdu na Bródno oraz linie E-9.
maciek: Kto wpadł na taki pomysł jak likwidacja autobusów bo jest tramwaj? W ostatnim czasie często jest awaria na trasie na Tarchomin Kościelny i co wtedy mamy stać na przystankach i marznąć
Wieslaw_Witek: Awarie zdarzają się bardzo rzadko. Poza tym mając na uwadze racjonalne wykorzystanie środków budżetowych, autobusy chcemy przeznaczyć do obsługi innych rejonów dzielnicy.
Cały zapis czatu można zobaczyć tutaj .
Przypomnijmy, że w związku z planowanym przedłużeniem trasy tramwajowej na Białołęce, Zarząd Transportu Miejskiego planuje szereg zmian w układzie komunikacyjnych na terenie dzielnicy. Większość autobusów mają zastąpić tramwaje, które już w I kwartale przyszłego roku mają dojechać do pętli Nowodwory . W tej sprawie trwają już konsultacje społeczne.
Źródło: ZTM/Wawalove
(Oprac: MO)