Warszawska fundacja motywuje do podjęcia walki z rakiem. "Spot jak z Gwiezdnych Wojen" [WIDEO]
Alivia zwraca uwagę na najważniejszy element.
Film powstał na potrzeby Fundacji Onkologicznej Osób Młodych Alivia i ma podkreślać, jak ważne jest finansowanie w skutecznej walce z nowotworem. Imponujące wideo ma pokazywać, że pieniądze to dodatkowe naboje, dzięki którym można powstrzymać wroga jakim jest rak.
- To druga przyczyna zgonów w Polsce. Liczba zachorowań na nowotwory złośliwe w ciągu ostatnich trzech dekad wrosła ponad dwukrotnie, a statystyki pokazują, że ten problem dotyczy ogromnej rzeszy osób - informuje Krajowy Rejestr Nowotworów. Specjaliści podkreślają, że już wkrótce najprawdopodobniej zarówno wśród mężczyzn, jak i kobiet będzie to główny powód zgonów w naszym kraju.
Wśród najpoważniejszych wyzwań, które wspierają różne organizacje pozarządowe w tym właśnie Alivia, jest pomoc w zakupie leków onkologicznych, nierefundowanych przez NFZ . Wiele z nich stanowi jedyną nadzieję na wyleczenie lub przedłużenie życia pacjentów chorych na raka. Inną kwestią jest pokonanie barier formalnych i administracyjnych, w dostępie do najbardziej właściwej metody leczenia. Wprowadzenie tzw. pakietu onkologicznego oraz systematyczny wzrost nakładów na służbę zdrowia, nie zlikwidowały wielu innych problemów. Dlatego rodzą się inicjatywy wsparcia, również w formie materiałów filmowych.
- Zamierzamy poprzez internet rozszerzyć dostęp do podstawowej, jak i bardzo specjalistycznej wiedzy na temat choroby nowotworowej. Chcemy wesprzeć chorych i ich bliskich w trudnych sytuacjach, jak również zaangażować ludzi zdrowych w działania na rzecz walki z rakiem - napisał prezes Fundacji Alivia Bartosz Poliński.
Niestety choroba nie omija osób młodych, a nawet małych dzieci. Stąd zrodził się pomysł, aby w nowoczesnej formie zmotywować wszystkich zmagających się z nowotworami, dając im siłę do walki o własne zdrowie i życie. Trzeba przyznać, że film jest nieszablonowy i w nowej odsłonie obrazuje charakterystykę problemu.
Źródło: Youtube/Fundacja Onkologiczna Alivia
- Bohaterka spotu walczy, bo dostaje wsparcie z zewnątrz. Chcemy uświadomić widzom, jak bardzo ważna na tej wojnie jest siła, odwaga i solidarność. Filmu stylizowany jest na grę komputerową, aby stworzyć symboliczny świat wnętrza organizmu, w którym rak jest intruzem. Pieniądze zamieniane są na amunicję, której każdy pacjent onkologiczny potrzebuje, aby mieć dostęp do innowacyjnych, nierefundowanych przez NFZ leków i nowych terapii. Ich koszty mogą sięgać nawet 50 tys. złotych miesięcznie, dlatego tak ważne jest solidarne wsparcie finansowe pacjentów. Można je okazać m.in. przekazując swój 1% dla Fundacji Alivia. - czytamy w opisie filmu . Spot został stworzony przez agencję Saatchi&Saatchi/Interactive Solutions.